taxi inbeslaggenomen en rekeningen geblokkeerd

emk
Topic Starter

taxi inbeslaggenomen en rekeningen geblokkeerd

#1 , 21 jan 2013 14:58

ik ben 2 maanden geleden door de interventieteam opgepakt, ze waren me al 6 maanden aan het observeren.
bij de inval hebben ze geen drugs gevonden alleen een hoeveelheid cash geld. 4500 euro
bij mijn onderzoek hebben ze niets gevonden , na een 3tal weken vrijgelaten door hof van beroep dit met tegenzin van de onderzoeksrechter.
ik zit al 2 maanden zonder werk dus met overleg van mijn advocaat hebbeb we een verzoekschrift indiend dit om mijn taxi terug te krijgen .
na een 5 tal weken heeft de onderzoeksrechter beslist om de auto verbeurd te verklaren. wij zijn hier in beroep gegaan wat tot resultaat leidde dat mijn auto snel moet vrijgegeven worden. wij zijn terug al een week verder nog steeds geen auto telkens komt de onderzoeksrechter af dat ie geen tijd heeft om die kantschrift te tekenen. mijn vraag is of dat allemaal zomaar kan dat de onderzoeksrechter het men moeilijk kan maken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2013 18:57

Het is de rechtbank die beslist om het voertuig vrij te geven als u in beroep bent gegaan. Niet de onderzoeksrechter.

ganapathi tantre

#3 , 21 jan 2013 21:18

ik dacht dat het evident was/is dat alle goederen die tot een misdrijf behoren behouden blijven als bewijs.
Dat dit toevallig ook voor uw werk is lijkt mij voor de onderzoeksrechter van geen belang. Hij /zij zal dat
naar de rechtbank ook zo verwoorden denk ik zeker als dat in het belang van het onderzoek is.

Reclame

emk
Topic Starter

#4 , 22 jan 2013 07:44

idd tantre klopt normaal gezien zouden ze het behouden die taxivoertuig maar omdat ik zelfstandig ben en dat mijn inkomsten zijn heeft de kamer van inbeschuldigingstelling ( hof van beroep) hem vrijgegeven dit met tegenzin van de onderzoeksrechter normaal zou ik al de donderdag de aauto mogen ophalen mits de onderzoeksrechter geen handtekening heeft gezet zit ik nog steeds zonder voertuig. de onderzoeksrechter belemmerd en voelt zich niet gesteund door het hof van beroep. gisteren nog met advocaad gebeld en hij zei dat ie geen keus heeft dat ie die handtekening er op moet zetten. als hij het vandaag niet gaat doen gaat mijn advocaad stappen ondernemen tegen die onderzoeksrechter.
ik heb bewijzen getoond hoe die taxivoertuig is aangekocht.
mijn vraag is nu als ik later onschuldig ben op correctionele, kan ik bijvoorbeeld een schadevergoeding aanvragen. mijn advocaad is van oordeel dat je beter niet tegen de staat kan vechten. omdat ik hem zei dat toen interventieteam binnen is gevallen veel schade hebben aangericht. spiegel , kast, salonzetel opengesneden, etc...
heb ook nog veel slaag gekregen bij mijn arrestatie terwijl ik me niet verroerde. ze hebben mij in de auto geslagen onderweg naar de noordersingel.
ik hen nu nog steeds achtervolgingsbeelden, acute stressstoornis, terugkerende beelden

ganapathi tantre

#5 , 22 jan 2013 09:12

ik snap het niet goed hoor. Je geeft intriensiek toe dat je je bezondigt aan criminele activiteiten en dan ga je schadevergoeding vragen ?

JPV
Juridisch actief: Ja

#6 , 22 jan 2013 09:15

hij zegt zelf: als hij onschuldig beschouwd wordt voor drugshandel.

Het lijkt me logisch dat, ondanks het vermoeden van schuld, iemand die onschuldig is, schadevergoeding kan vragen voor (overmatige?) schade aangericht door beschadigingen aan zijn inboedel. Natuurlijk moet die persoon dan wel volledig onschuldig verklaard zijn en niet enkel voor 1 van bvb 10 ten laste gelegde feiten.

ganapathi tantre

#7 , 22 jan 2013 09:18

Maar ik denk dat TS het terugkrijgen van zijn taxi eerder moet zien als een gunst van justitie om verder te kunnen voorzien in zijn levensonderhoud.
Ik denk niet dat het een absoluut recht is van ts om zijn taxi terug te krijgen en dat hij/zij daarom voorzichtig moet zijn om de spreekwoordelijke stok uit het hoenderhok te houden. ik kan mij voorstellen dat de onderzoeksrechter misschien extra zijn best gaat doen. Zou niet mogen moet iedereen gelijk behandelen maar t'is ook maar een mens

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 jan 2013 10:24

Politie Noordersingel ????? Welke dienst is dat?
Dan moet u klacht indienen bij Intern Toezicht en bij comité P wegens opzettelijke slagen door ambtenaren en opzettelijke beschadigingen van uw woning.
Best een deurwaarder aanstellen die de schade komt opnemen en een doktersattest via deurwaarder aan de politie bezorgen.
Zo bent u zeker dat ze het doktersattest niet zullen verdonkermanen.

emk
Topic Starter

#9 , 25 jan 2013 09:54

politienoordersingel is de gda. zijn bekend voor drugszaken en witwassen.
ondertussen heb ik mijn taxi terug , wel vastgesteld dat ze met mijn taxi 123km hebben gereden op de datum dat ik vastzat. ik kan dat allemaal nazien via mijn datcom.
dat registreert elke dag de totale km en de betaalde km. ze hebben aan mijn meter van de taxi zitten foefelen. heb r bewijs van en aan mijn advocaat bezorgt.
by the way tantre ik heb niets toegegeven , want ik ben echt onschuldig met zo een zulke zaken hou ik me niet bezig. ik ben anti drugs, heb r een neef mee verloren, ik ga niet mensen de dood injagen door te verhandelen. ze hebben een anonieme tip gehad van iemand die informant is daarop zijn ze verder gegaan.
als dat goede speurders waren zouden ze zeker gezien hebben dat ik niet verhandel in drugs.
bij mijn telefoonaftappingen hebben ze telkens gehoord dat ik tegen mijn klanten zei come down in het engels of ik ben er .
ik hou steeds mijn gesprekken kort bij mijn telefoon maar voor hun zijn dat verdachte aanwijzingen.

ganapathi tantre

#10 , 25 jan 2013 21:13

zomaar cash 4500 op zak hebben wordt door heel veel politiediensten en dan zeker niet alleen in Belgie toch wel met argusogen bekeken als je daar echt geen goede uitleg voor hebt. Om een betaling te doen kan het in ieder geval niet zijn want de wet legt sinds begin dit jaar opnieuw een maximum op mbt tot de grootte van een cash betaling al de rest moet gebeuren via overschrijving.

Terug naar “Andere”