Uitbetaling schade geval

giljom
Topic Starter

Uitbetaling schade geval

#1 , 17 jan 2013 10:18

Ik heb een licht ongeval gehad en heb een expertise laten doen bij een erkende hersteller van de verzekeringsmaatschappij, ik ben volledig omnium verzekerd en heb geen vrijstelling, maar volgens de voorwaarden van de verzekering moet ik de wagen daar laten herstellen, en zo dit niet gebeurd moet ik een vrijstelling van 600 euro betalen, kan ik mijn wagen niet bij een andere hersteller laten maken, natuurlijk moet ik dan wel de bestek kosten betalen bij die erkende hersteller, en heeft de maatschappij dat recht, zij willen dat geld rechtstreeks aan de hersteller uit betalen, maar volgens mij ben ik de schadelijder en moet dat bedrag aan mij uitgekeerd worden, en beslis ik waar mijn wagen hersteld word, is dat juridisch juist en wettelijk.

Graag uw antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jan 2013 10:30

Bij een omniumverzekering kan dit overeengekomen worden en is dit wettelijk.

Wanneer de tegenpartij u schadevergoeding zou betalen kan dit niet als voorwaarde gesteld worden, dan bent u zelfs niet verplicht het voertuig te lagen herstellen.

giljom
Topic Starter

#3 , 18 jan 2013 09:26

Heel erg bedankt voor uw antwoord, en mijn laat antwoord, ik kon gisteren niet meer online gaan op de site, op uw eerste antwoord wat betreft die omnium had ik graag een antwoord, ik geloof ik op uw woord , maar is het niet mogelijk om mij die Link of wettekst en paragraaf door te sturen, of waar kan ik lezen dat dat wettelijk is

Graag uw antwoord

Reclame

Oude Belg

#4 , 18 jan 2013 10:16

Bij een omniumverzekering kan dit overeengekomen worden en is dit wettelijk.

Wanneer de tegenpartij u schadevergoeding zou betalen kan dit niet als voorwaarde gesteld worden, dan bent u zelfs niet verplicht het voertuig te lagen herstellen.
Ook bij een verzekeringskwestie bent u niet verplicht tot herstelling. Het schadebedrag wordt dan beschouwd als compensatie voor de waardevermindering van het voertuig.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Kingfisher

#5 , 18 jan 2013 11:02

Heel erg bedankt voor uw antwoord, en mijn laat antwoord, ik kon gisteren niet meer online gaan op de site, op uw eerste antwoord wat betreft die omnium had ik graag een antwoord, ik geloof ik op uw woord , maar is het niet mogelijk om mij die Link of wettekst en paragraaf door te sturen, of waar kan ik lezen dat dat wettelijk is

Graag uw antwoord
Dit zal in uw verzekeringspolis staan. Het gaat hier niet om wettelijke aansprakelijkheid, maar puur om een contractuele aangelegenheid tussen u en uw verzekeraar.

VDG2

#6 , 26 jan 2013 01:58

Zie ook dit topic en de link van Assuralie daarin: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 43#p202043" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Verkeersongevallen”