Vandalisme in "beveiligde parking"

Mirabella
Topic Starter

Vandalisme in "beveiligde parking"

#1 , 18 jan 2013 07:52

Maandag 14 januari parkeerde ik mijn wagen om 12u54 in Q-park aan Astridplein in Antwerpen.
Toen ik om 23u41 mijn wagen ging ophalen was het rechter voorste zijruitje ingeslagen. Ik heb tevergeefs naar een telefoonnummer van iemand van Q-park gezocht, 1207 gebeld die me een verkeerd nummer hebben doorgegeven, daarna naar de politie.Na een rit door de sneeuw van een klein uurtje aangifte van poging tot diefstal gaan doen bij lokale politie in Brasschaat.

Ik vond het niet meer dan normaal van hen op de hoogte te brengen van het gebeurde en vroeg tevens mijn parkeerbedrag van 19 euro terug te betalen. Ze willen me een gratis ticket voor een volgende keer toesturen.

Vermits ik de keren dat ik van een parking gebruik maak op 1 hand kan tellen op 2 jaar ben ik daar dus niks mee.Q-park gaat er prat op een "veilige parking"; te zijn.

Hier het antwoord dat ik van hen kreeg.

Beste,

Ik begrijp u volkomen.

Maar ik denk niet dat het wij claimen dat wij bewaking van de wagens doen.

Wij geven garantie op een plaats in een afgesloten zone.
Indien er mensen zijn die zelf met slechte bedoelingen binnen rijden kunnen wij dit niet uitsluiten.

De camera’s die staan opgesteld zijn om de mensen van op afstand bij te staan indien ze bij de betaalautomaat gebruik maken van de infoknop.
De camera’s in de parking zelf zijn er om een algemeen beeld te geven en staan niet specifiek op alle wagens gericht.

Alsnog wil ik u een ticket toesturen, eventueel voor een andere locatie in Antwerpen of Mechelen.

Met vriendelijke groeten,

Met dat gratis ticket ben ik niets, daarboven voel ik me er dus echt niet veilig meer en is in mijn ogen de zaak niet opgelost.

Is er een mogelijkheid dat ik toch die 19 euro terug krijg

Met vriendelijke groet
Mirabella

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 18 jan 2013 08:02

Net even de AV nagekeken, en daarin staat duidelijk (2-maal) dat zij niet verantwoordelijk zijn voor schade aan uw wagen. Ik vrees dat u weinig kan doen, en dat het gratis ticket een geste is van het bedrijf.

Justiceseeker

#3 , 18 jan 2013 10:00

Maandag 14 januari parkeerde ik mijn wagen om 12u54 in Q-park aan Astridplein in Antwerpen.
Toen ik om 23u41 mijn wagen ging ophalen was het rechter voorste zijruitje ingeslagen. Ik heb tevergeefs naar een telefoonnummer van iemand van Q-park gezocht, 1207 gebeld die me een verkeerd nummer hebben doorgegeven, daarna naar de politie.Na een rit door de sneeuw van een klein uurtje aangifte van poging tot diefstal gaan doen bij lokale politie in Brasschaat.

Ik vond het niet meer dan normaal van hen op de hoogte te brengen van het gebeurde en vroeg tevens mijn parkeerbedrag van 19 euro terug te betalen. Ze willen me een gratis ticket voor een volgende keer toesturen.

Vermits ik de keren dat ik van een parking gebruik maak op 1 hand kan tellen op 2 jaar ben ik daar dus niks mee.Q-park gaat er prat op een "veilige parking"; te zijn.

Hier het antwoord dat ik van hen kreeg.

Beste,

Ik begrijp u volkomen.

Maar ik denk niet dat het wij claimen dat wij bewaking van de wagens doen.

Wij geven garantie op een plaats in een afgesloten zone.
Indien er mensen zijn die zelf met slechte bedoelingen binnen rijden kunnen wij dit niet uitsluiten.

De camera’s die staan opgesteld zijn om de mensen van op afstand bij te staan indien ze bij de betaalautomaat gebruik maken van de infoknop.
De camera’s in de parking zelf zijn er om een algemeen beeld te geven en staan niet specifiek op alle wagens gericht.

Alsnog wil ik u een ticket toesturen, eventueel voor een andere locatie in Antwerpen of Mechelen.

Met vriendelijke groeten,

Met dat gratis ticket ben ik niets, daarboven voel ik me er dus echt niet veilig meer en is in mijn ogen de zaak niet opgelost.

Is er een mogelijkheid dat ik toch die 19 euro terug krijg

Met vriendelijke groet
Mirabella
Gezien het een betalende parking betreft, dient de verzekeraar tussenbeiden te komen. U heeft een PV laten opstellen. Geef de referenties door aan uw verzekeraar auto die de tegenpartij zal contacteren. Voeg uw betaalticket als bewijs (fotokopie) om het dossier te vervolledigen

Ikzelf heb tweemaal gelijkaardige situatie gekend op de kaaien in Antwerpen en werden de kosten vlotjes terugbetaald. Onderzoek uw polis en voorwaarden en contacteer uw makelaar/agent en/of verzekeraar rechtstreeks.

Justiceseeker

Reclame

Kris10

#4 , 28 jan 2013 22:44

Is er iets gestolen of is enkel uw raam ingeslagen?
Wij hebben zaterdag hetzelfde meegemaakt in dezelfde parkeergarage! Maar we kwamen wel van de Media Markt met spullen van meer dan 1000 euro, waaronder een computer. Alles is gestolen dus ik vermoed dat ze ons gevolgd zijn.
We dachten ook veilig te staan in zo'n garage en vertrouwden op de camera's...

Er hangt blijkbaar een bordje uit dat je zelf verantwoordelijk bent om waardevolle voorwerpen achter te laten in de auto. Dus op dat vlak valt er denk ik weinig aan te doen. Maar nu kregen we daarnet dit bericht van de politie:
"De camerabeelden was negatief; ik heb ook de indruk dat er een aantal camera's defect zijn in de parkeergarage..."
Dus nu vraag ik me af of we er toch niet verder mee kunnen gaan? Je betaald toch voor een veilige service en nu blijken niet eens alle camera's te werken...

Terug naar “Andere”