Deurwaarder

Villa
Topic Starter

Deurwaarder

#1 , 17 jan 2013 18:03

Ik heb gezocht of ik antwoord kon vinden op mijn vraag maar op Belgische fora word ik toch niet wijzer helaas.
Omdat ik ivm ziekte een belastingaangifte heb laten liggen heb ik daar de welbekende boete van 625 euro op gekregen.
Iedere x stelde ik het uit om daarop in te gaan en nu is het te laat en ligt het bij de deurwaarder.
Die kwam vandaag langs met 2 politieagenten en een getuige. Ik heb een opvang aan huis dus zei dat ze niet konden binnekomen maar ze over een half uur konden terugkomen omdat de kindjes dan wegwaren, nee we zijn zo weg heel dwingend. Dit overviel me en de getuige begon met op te schrijven wat die zag. Uiteindelijk staat er op dat document 1210 euro tegenover de hoofdsom van 625 euro. Ik weet dat er meestal veel kosten ongegrond zijn maar welke kosten dat zijn weet ik niet dus ik hoop dat ik via jullie wat wijzer word!

Groetjes

Villa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jan 2013 18:29

Hoe weet u dat de kosten ongegrond zijn.
U hebt niet betaald ....u hebt nooit contact opgenomen met de belastingen blijkbaar.

Een deurwaarder heeft het recht om binnen te komen. Hij of zij hoeft niet te wachten tot het u past. Deurwaarder kan zelfs binnenkomen terwijl u er niet bent daarvoor is een deurwaarder nu eenmaal bevoegd.
Uiteraard zal bij de aanvankelijke som een een ganse reeks van kosten bijkomen oa de kosten van de rechtsprocedure met beslag en de kosten eigen aan de tussenkomst deurwaarder.
http://www.gerechtsdeurwaarders.be/inde ... der/tarief" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138430.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

U oefent een beroep thuis uit?

Villa
Topic Starter

#3 , 17 jan 2013 19:35

Fransiscus, de boete is gegrond, ik heb het even uitgezocht en er staat dit:

hoofdsom 625 euro
uitvoeringskoeten 13.43
interesten 0
betalingen 0
kwijtingsrecht op saldo 0
inningsrecht op saldo 0
kost van dit exploot 215
en dan is er nog een exploot van zoiets

dus 2 exploten voor 600 euro?

Reclame

Jef 007

#4 , 17 jan 2013 19:41

ik denk dat ze in de kinderopvang zit

dloofk

#5 , 17 jan 2013 20:38

hebben hier al 2 jaar op rij deze boete terwijl we ons aangifte wel zelf hebben binnengebracht zoals elk jaar (1km van deur)
625€ eerste keer en 2 de keer ong x3

ook via deurwaarder gegaan omdat we niet akkoord waren maar blijkbaar niks tegen te beginnen...denk volgend jaar mijn aangifte te laten afgeven via deurwaarder om bewijs te hebben,zal goedkoper zijn dan nog eens boete te krijgen

Jef 007

#6 , 17 jan 2013 20:41

binnengebracht op 1 km van uw deur?
in welke gemeente woont u dan?

Villa
Topic Starter

#7 , 17 jan 2013 21:19

Ja ik ben zelfstandige onthaalmoeder.

Das al helemaal balen als je het wel hebt gedaan en alsnog die boete krijgt.

Beste mensen, kan ik wat doen tegen die explootkosten, vind ze echt overdreven~

Jef 007

#8 , 17 jan 2013 21:51

in welke gemeente woont u?

dloofk

#9 , 17 jan 2013 22:04

Roeselare

Jef 007

#10 , 17 jan 2013 22:29

beste,
het scanningcentrum waar u uw belastingsaangifte dient naar op te sturen ligt op meer dan 1 km van uw deur
vermoedelijk heeft u uw aangifte binnengebracht in uw plaatselijk belastingskantoor, hetgeen fout is

Villa
Topic Starter

#11 , 17 jan 2013 22:40

Hallo ontopic aub want wil weten welke stappen ik morgen kan ondernemen!

Mijn dank is groot!

Jef 007

#12 , 17 jan 2013 23:08

ps
en ik denk niet dat de deurwaarder gekomen is zonder enkele aangetekende aanmaningsbrieven van de belastingen, toch?
volgens mij zijt ge in de fout gegaan, de belastingen hebben u één of meerdere aangetekende brieven gestuurd om te vragen waar uw belastingsaangifte blijft
vermits er niet gereageerd werd, wordt nu een deurwaarder gestuurd, logisch toch????

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#13 , 17 jan 2013 23:14

De termijn om bezwaar aan te tekenen is vermoedelijk al lang voorbij.

De deurwaarder is beslag komen leggen. Dit betekent dat hij vroeger al is langs gekomen om met een bevel tot betalen.

Er blijft maar één iets te doen: betalen. Het zou me verbazen dat de aangerekende kosten niet correct zijn.

Villa
Topic Starter

#14 , 18 jan 2013 00:03

Lieve Jef,

Jouw antwoord was niet naar mij gericht. Mijn dank als dat wel zo was maar u heeft op iemand anders gereageerd die er veel aan kan hebben in elk geval hahaha!

Beste mensen, ik zeg niet dat de deurwaarder of belastingdienst onterecht bij me aanklopt, maar de exploot bedragen zijn het dubbele, waar kan ik natrekken of dit wel klopt!

dloofk

#15 , 18 jan 2013 00:20

ja Jef ik weet niet op wie u juist reageert...enige wat ik weet is dat alle communicatie die ik van personenbelastingen ontvang alsok 'afrekening' op adres in roeselare staan en er geen ander bureau vermeldt staat......en heb er al genoeg gehad om dit zeker te zijn
Dus als dat fout is dan denk ik dat gans roeselare fout is want er stoppen daar veel auto's en ook familie en die hebben nog geen miserie gehad dat het niet is aangekomen...staat er zelfs op brievenbus
Misschien was villa idd te laks om aangifte in te vullen maar denk dat er naast mij nog andere zijn die deze wel correct invullen of laten doen en zo'n boete ontvangen maar misschien begin ik beter nieuw topic...het was niet mijn bedoeling topic te vervuilen van villa

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”