Aansprakelijk na uitbetaling waarborg?

Twilight
Topic Starter

Aansprakelijk na uitbetaling waarborg?

#1 , 15 jan 2013 16:08

Hallo iedereen.

Ik had een vraag. Ik en mijn partner hebben 7 jaar een appartement gehuurd. Doordat wij uit elkaar zijn
hebben wij besloten om een paar maanden geleden om ons contract op te zeggen.
Wij hebben netjes de opzeg gedaan en een dag afgesproken om de sleutels in te dienen.
Wij hadden geen plaatbeschrijving,onze huisbaas heeft dit nooit gedaan.
Voor wij onze sleutels hebben afgegeven zijn wij samen het appartement gaan bezichtigen.
De huisbaas had geen opmerkingen en was tevreden. Wij hebben dan onmiddelijk van hem een brief in drievoud
gekregen dat er bij controle geen opmerkingen waren over de staat van het appartement en dat de waarborg mocht
terugbetaald worden. Een week later al stond het geld op de rekening. Dus geen probleem.
Maar nu 8 weken verder sinds dat we de sleutels hebben afgegeven (en onze waarborg ook hebben teruggekregen)
heb ik een email van de eigenaar gekregen dat er een verborgen gebrek was met vocht(waar wij geen weet van hebben)
en een beschadiging van de muur?
Kan hij zomaar geld eisen nadat wij samen het appartement hebben bezichtigd en nadat de waarborg als is terugbetaald?
Zowel mijn partner als ik hebben nog wel het bewijs waarin staat dat wij het appartement perfect hebben teruggegeven.
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2013 16:17

Neen, kan hij niet. Wie bewijst dat die schade er is gekomen door jullie toedoen?

Oude Belg

#3 , 15 jan 2013 16:20

Geen plaatsbeschrijving? Dan wordt ervan uitgegaan dat de woning zich in dezelfde staat bevond als bij het begin van de huur. Alleen daarom al kan hij geen schadevergoeding vragen. En als hij dan nog verklaart dat de woning perfect achtergelaten werd.... En dan nog na acht weken? Totaal kansloos.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2013 16:22

We hadden geen plaatsbeschrijving ==> geen uitgaande die kon vergeleken worden dus staat appartement in = staat appartement uit.
Verborgen gebreken .... hoe kan u ze dan gekend hebben???

Terug naar “Huren”