Factuur Reisbureau.

Granny M
Topic Starter

Factuur Reisbureau.

#1 , 14 jan 2013 13:42

Geacht Forum,
Sinds jaar en dag boek ik mijn vakanties bij een filiaal van reisbreau X.
Tot 2011 boekt ik mijn reis, betaalde ter plaatse het gevraagde voorschot en voldeed vlg. vraag het eind-saldo 4 weken voor vertrek.
Vanaf 2012 moet ik nu het eind-saldo reeds op 6 weken voor vertrek-datum voldoen.
( De reis-bescheiden (vlieg-ticket/hotel-voucher) zijn gewoonlijk 1 1/2 week voor vertrek-datum beschikbaar op het reisbureau en het betreft hier altijd populaire Tour-operators TC en J.Air.)
Ik vraag mij af, of dit correct is en of ik eventueel later het eind-saldo kan voldoen.
Bij voorbaat mijn dank voor Uw reacties !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 14 jan 2013 13:48

Wat staat er hierover in de algemene voorwaarden van dit reisbureau? Indien dit zo opgenomen is, moet u ook zo ver op voorhand betalen. Dit vormt namelijk een deel van het contract dat u met hen sluit.

Granny M
Topic Starter

#3 , 14 jan 2013 14:48

Dit staat inderdaad op hun formulier. Ik heb het ditmaal eens ondertekend met de vermeldingerbij, dat het eindsaldo 4 weken op voorhand betaald wordt, om te zien of daar een reactie op komt. Bedankt voor Uw snelle antwoord Turaki !

Reclame

Kali

#4 , 14 jan 2013 15:27

Wanneer moet ik mijn vakantie betalen?
Enkele dagen na reservering van uw vakantie beschikt u over het bewijs van uw reservering met een voorschotfactuur of saldofactuur, afhankelijk van hoeveel dagen er nog resten tot de datum van afreis.
Facturatiedatum U betaalt bij reservering u betaalt 1 maand voor afreis
tot 90 dagen voor afreis 30%* saldo
Vanaf 42 dagen voor afreis totale som -

JC dient 4 weken voor afreis de betaling te hebben, indien u pas 4 weken op voorhand deze betaling doorvoert dan is reisbureau te laat gelet op verschillende banken en overschrijvingen, vandaar dat reisbureau waarschijnlijk een marge inbouwt voor vertragingen.

Granny M
Topic Starter

#5 , 14 jan 2013 16:04

OK, hartelijk dank T en K, ik ga braafjes op tijd betalen en lekker genieten van de vakantie !

Terug naar “Andere”