Niets geeft je zo'n goed gevoel dan te weten dat ik goed gehandeld heb en dat hij juist daarom me nog méér zegt dat hij van mij houdt!
Die lijkt me raak te zijn !
Beste RR, als twee ex-en al gefrustreerd raken door het afwisselend zien van hun kinderen. Wat moet het dan niet zijn voor iemand in jouw situatie,..
Dank je wel voor je steun Prinsesje
Om een klein overzicht te geven hoe/waarom inzake RR vs PDK
Op 21/02/2002 werd de Procureur voor korgedingrechter gedagvaard. (Griffier: ik denk dat ik dat in 20 jaar maar 1 keer meegemaakt heb)
Ten einde:
* gedaagde te horen zeggen voor recht dat artikel 8 van het Europees Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens en de fundamentele Vrijheden dient gewaarborgd te worden.
* gedaagde te horen zeggen voor recht dat artikel 9 van het verdrag inzake de Rechten van het Kind dient gewaarborgd te worden.
* ...
ter info
art. 8 EVRM = het mensenrecht van je recht op gezinsleven. Het Europees Hof is hier vaak formeel: Als ouder heb je recht om frequent en regelmatig contact te hebben met je kinderen.
art. 9.3 IVRK = het recht van het kind om frequent en regelmatig contact te hebben met zijn ouder.
Kortgedingrechter dhr. Caers --> die partijdige rechter van die video (75000 euro) citaat uit beschikking C/44/02:
"In casu moet vastgesteld worden dat de gevorderde maatregelen geensinds van aard zijn bij hoogdringendheid dienen verleent te worden nu het gevorderde langs normale, proceduriele weg kan bekomen worden zonder nadeel of schade in hoofde van verzoekende partij;
Immers dient in concreto vastgesteld worden dat de naleving van artikelen 8 en 9 inzake de rechten van het Kind reeds gewaarborgd zijn doordat klaarblijkelijk gerechtelijke uitspraken zijn genomen waarin het belang van het kind op afdoende wijze zijn geregeld wat verblijf en omgang van de ouders"
ter info: Art. 8 EVRM is gevorderd, art. 8 IVRK wordt geantwoord.
Wat staat er in art. 8 IVRK?
Artikel 8
1. De Staten die partij zijn, verbinden zich tot eerbiediging van het recht van het kind zijn of haar identiteit te behouden, met inbegrip van nationaliteit, naam en familiebetrekkingen zoals wettelijk erkend, zonder onrechtmatige inmenging.
2. Wanneer een kind op niet rechtmatige wijze wordt beroofd van enige of alle bestanddelen van zijn of haar identiteit, verlenen de Staten die partij zijn passende bijstand en bescherming, teneinde zijn identiteit zo snel mogelijk te herstellen.
In mensentaal
Er is dus wel een gerechtelijke uitspraak, maar je kan met die uitspraak niets. De waarborg = langs normale procedurele weg (lees via burgerlijke partijstelling bij de onderzoeksrechter) Citaat ter zitting "dat zal zijn beloop wel hebben, daar moet ik nu niets van aantrekken" --> Voor diegene die het nog niet weten: straffeloosheid alom, geen enkele uitgevoerde betekenisvolle straf mij momenteel bekend.
Verder heeft het het Parket Generaal opdracht gegeven naar de Deurwaarders om niet meer gerechtelijke uitspraken inzake verblijfsregelingen omtrent kinderen manu miliari uit te voeren (zeg maar mogen het kind niet aanraken)
Daar sta je dan:
In dec. 2004 vonniste de strafrechter vonnis TU37.99.100400 een citaat:
“Zo werd voor een groot aantal feiten waarvoor klacht werd neergelegd niet verhoord”
De waarborg dan... opschorting van straf !--> parket is niet in beroep gegaan!!!! Ik wel. Dus het Parket kan zich berusten in “Zo werd voor een groot aantal feiten waarvoor klacht werd neergelegd niet verhoord”
Schandelijk gewoon dit is mensen pesten en treiteren / kinderen zwaar mishandelen, niet meer of niet minder dan schenden van mensenrechten door hen die erover moeten waken/waarborgen !!
Het beroep werd een jaar later behandeld door Strafkamervoorzitter dhr. Nico Snelders (bekend van Pesrmagistraat bij het Dutroux-proces) en kreeg 250 euro morele schadevergoeding toegewezen. Zelf vroeg ik wel 62500 euro en een persoonlijke verschijning van de moeder (om tot oplossing te komen ter zitting)
RR