#22 , 12 jan 2013 08:56
Vervolg pesterijen van de verhuurder.
De eerste verzoening bij de vrederechter is afgeblazen door verhuurder.
Ondertussen AS gekregen met opzeg tegen 30 09 2013 EN alles in oorspronkelijke staat terugbrengen volgens (summiere) plaatsbeschrijving.
Nu oproeping art 1344bis par4 gekregen om opnieuw te verschijnen eind deze maand bij de vrederechter. Dit verzoekschrift staat vol leugens en onwaarheden.
Het zou mijn fout zijn dat bovenbuur die na 6 maand huur terug is vertrokken. Op die 6 maand zijn er wel meer dan 6 grote gebreken die voortvloeien uit slecht onderhoud. Zoals radiator die lekte, kamerthermostaat stuk, afloop keuken verstop, waterboiler keuken stuk, binnenregen met de ruiten dicht, app kan niet deftig opgewarmd worden, ...
Dit zijn dezelfde klachten die ik ook heb maar hij vertrok en kreeg zijn borg terug zonder probleem.
Nieuwe huurder woont nu al 3 maand maar heeft nog steeds geen contract, geen plaatsbeschrijving, geen ECP attest, maar de gebreken zijn niet opgelost (op de radiator en thermostaat na)
Nu wil ze me onmiddellijk buiten en vraagt er nog 3 maand wederverhurings-ergoeding bovenop. En natuurlijk 1320 euro ereloon adv.
Ook eist ze de huurwaarborg (3m) nu al op. Vraagt ze onder voorbehoud huurschade.
Als ik het pand moet verlaten en alles in de staat terugbrengen zoals bij aankomst moet ik het vals plafon in de keuken afbreken, samen met de spotverlichting en de afvoerbuis dampkap. Ook de bovenkasten vernieuwd keuken keuken zijn nu mooi geîntrigeerd.
Dit alles heb ik op eigen kosten gedaan met haar mondelinge toestemming.
Kan alles vakkundig afbreken zodat er geen schade kan aangewreven worden. Maar dat zou afbreuk doen aan de huidige toestand van deze keuken.
De oude bovenkasten in asbest waren er al vroeger afgevallen. Staan zelf niet op de plaatsbeschrijving van toen.
De onderkasten keuken, aflopen, nieuw vuur en inbouw oven heeft ze wel betaald en blijven dus staan.
Wat de badkamer betreft, daar kan ik alle meubels gewoon meenemen, heeft ze niet betaald en dus ook geen recht op.
Ondertussen hebben we (alle huurders samen ) een AS geschreven om dringend de verwarmingketels te laten kuisen en onderhouden. En terug de gangen te laten kuisen wat de laatste maanden niet meer is gebeurd.
Deze zijn meer dan 25J oud en lekken al een paar maand. De laatste 10 jaar nooit gekuist, gekeurd, onderhouden, ... wat een meerverbruik van 30% teweegbrengt. Isolatie is er niet in dit oud pand.
En als je nu nog leest nog een vraag.
Moet tegenpartij geen stukken overhandigen op voorhand om alles te staven wat ze beweren.
Ze liegen, beschuldigen me van diefstal, ...
Ik heb al 8 J elke maand mijn correct mijn huishuur betaald, en hun appartement nog beter onderhouden dan moest.
Moet ik mijn stukken, bijlages, foto's van voor en na, ... hun op voorhand overmaken? Of laten zien bij de vrederechter.
Kan ik schadevergoeding vragen voor laster en eerroof als ze hun beweringen niet kunnen bewijzen.
Laatst gewijzigd door
Rene op 12 jan 2013 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.