Kinderen die in een traditioneel gezin opgroeien waar er dagelijks geweld is , lijden meer dan kinderen die in een èènouder gezin opgroeien.
Is dit zo ?
Natuurlijk moeten we dan eerst geweld definieren.
Hoe langer men terug gaat in de moderne geschiedenis (hiermee bedoelt 20, 40, 60, 80, 100 jaar) hoe minder er werd gescheiden.
Nu is er uiteraard zoveel veranderd daar niet van.
Dat kinderen opgroeien waar dagelijks geweld is, hiermee bedoeldend dagelijks slaande ruzie met kwetsuren als gevolg, dagelijks (kapot) gooien van voorwerpen ... Ja daar moet onze overheid ingrijpen, zowel in "intacte gezinnen" als in "gebroken gezinnen".
Toch is het duidelijk dat in intacte gezinnen het ingrijpen, hiermee bedoelend het weghalen van de kinderen van onze overheid miniem is ten opzichte van de gebroken gezinnen.
Er bestaan studies genoeg dat mannen en vrouwen even geweldadig zijn, al geef ik toe dat ik van die studie's nog niets gelezen heb. Nu zie ik dadelijk voor mij dat mannen en vrouwen anders zijn wat maakt dat het soort geweld dat gepleegd wordt mogelijks ook anders zal zijn.
http://www.f4j.be/doc/doc07/070209_175_ ... _zijn.html
Laat ons mij zo stellen:
Dat kinderen opgroeien als ouders in een blijvend conflict verwikkeld zijn is niet goed, slecht zelfs. Maar in dergelijke conflict situaties waarbij de ouders gaan scheiden omwille van dat conflict en de ene ouder omgang/zorg gaan ontnemen draagt niet bij tot het oplossen van dat conflict integendeel. De eerste situatie is slecht, maar wat volgt is vaak nog slechter.
Vertalend naar de bilocatie/weekendregelingen/niet scheiden.
* De bilocatieregeling brengt sneller rust tussen de ouders.
* Scheiden met doel dat het rust in de situatie zal brengen (voor het kind) heeft vaak tot gevolg dat het ouderconflict nog groter wordt, met andere woorden ouders scheiden te snel om verkeerde redenen. Ouders moeten hun conflicten leren beheersen, niet meer en niet minder! en als kinderen tijdelijk uit dat gezin moeten genomen worden tot ze hun conflicten wat beter beheersen lijkt me beter dan scheiden nog promoten.
En er zijn veeeeeeeeeeel gelukkige kinderen in eenouder gezinnen
Waar haalt U die wetenschap?
Valt dit te rijmen met onderstaant rapport van CIVITAS?
Experimenten in samenleven: Het vaderloze gezin
http://www.f4j.be/doc/pdf/020901_Experi ... _gezin.pdf
RR