Kunnen berichten worden opgevraagt ? bewijs gebruikt ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bang
Topic Starter

#17 , 10 jan 2013 15:55

De vraag is voornamelijk wat er juist gaande is... wat de feiten zijn die u ten laste worden gelegd. De term "Drugsinbreuk" is nogal algemeen... Als u bijvoorbeeld zou dealen kan u best door 1 van uw klanten zijn aangegeven, dat hoeft daarom niet bewezen zijn aan de hand van uw SMS-verkeer.

Ook kan kan u pas recentelijk in verdenking zijn gesteld, en hebben ze eenvoudig uw sms-verkeer van het afgelopen jaar in kaart gebracht... de mogelijkhden zijn legio...

Wat bedoelt u juist met een app? Een SMS kan via diverse media verstuurd worden, maar vereist altijd wel via een telecom provider te zijn worden verstuurd. Die zijn verplicht om dat verkeer bij te houden. Is het via IM (MSN bijv.) verstuurd hebben we het over iets totaal anders... Dat wordt niet zomaar aanvaard als bewijs, SMS wel gezien het vrij eenvoudig met u kan gelinkt worden.
U kan stellen dat ik zelf "tussenpersoon" was.
Daarom weet ik dat er geen sms inzag is geweest langs de andere kant.
Ik ben er van overtuigd dat ze mij op een andere manier op het spoor zijn gekomen.

Met een app bedoel ik gespreksverkeer via wifi. Natuurlijk gelinkt aan telefoon nummers.
Ik vind het allemaal zeer vaag.

FreelancerIT

#18 , 10 jan 2013 16:05

Als het over wifi ging is het geen SMS en kan het niet zomaar worden opgevraagd.

Als u tussenpersoon was zjn ze u waarschijnlijk via de hoofdverdachte op het spoor gekomen.

Voor het overige kan hier enkel gespeculeerd worden eh. :-) Langs de andere kant, als ze echt bewijzen tegen u hadden, waren ze u waarschijnlijk al komen ophalen...

Reclame

Bang
Topic Starter

#19 , 10 jan 2013 16:12

Als het over wifi ging is het geen SMS en kan het niet zomaar worden opgevraagd.

Als u tussenpersoon was zjn ze u waarschijnlijk via de hoofdverdachte op het spoor gekomen.

Voor het overige kan hier enkel gespeculeerd worden eh. :-) Langs de andere kant, als ze echt bewijzen tegen u hadden, waren ze u waarschijnlijk al komen ophalen...
Er is helemaal geen hoofdverdachte ..
Ze lopen alle 2 nog rond en anders zouden ze wel contact opgenomen hebben.Ik ken ze allebei goed.

Dat d8 ik dus ook. Ik ben er zeker van dat ze dit niet te weten zijn gekomen door een derde.
Dus daarom vermoed ik dus dat ze inhoud hebben van mijn sms(wifi) verkeer.
Hoe kunnen ze zich anders baseren op drugsmisbruik.
Langs de andere kant zouden ze mij dan meteen komen halen of me op heterdaad willen betrappen ..

Ik blijf het maar zeer raar vinden.

Alvast bedankt allemaal!

Vandebos

#20 , 10 jan 2013 16:13

Is het via IM (MSN bijv.) verstuurd hebben we het over iets totaal anders...
Technische recherche heeft via Europol standaard overeenkomsten tot inkijk in berichten en datalogs met de producenten van deze soft. De producenten hebben zelfs standaard handleidingen en interpretatieapps die de politiediensten in kwestie de aard en nut van de verstrekte gegevens verduidelijken.

FreelancerIT

#21 , 10 jan 2013 16:25

Technische recherche heeft via Europol standaard overeenkomsten tot inkijk in berichten en datalogs met de producenten van deze soft. De producenten hebben zelfs standaard handleidingen en interpretatieapps die de politiediensten in kwestie de aard en nut van de verstrekte gegevens verduidelijken.
Aha! Dit wist ik niet. :-) Ik was nog in de waan dat dit nog steeds een grijze zone was. :-)

Vandebos

#22 , 10 jan 2013 16:51

Nope, een goede twee jaar geleden zijn per ongeluk de handleidingen gelekt... :P

Bang
Topic Starter

#23 , 13 jan 2013 19:48

iemand die nog iets nuttig kan toevoegen ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#24 , 13 jan 2013 20:14

Salduz III dus raadpleeg voorafgaandelijk een advocaat.

Bang
Topic Starter

#25 , 13 jan 2013 20:53

[quote="FreelancerIT"]De vraag is voornamelijk wat er juist gaande is... wat de feiten zijn die u ten laste worden gelegd. De term "Drugsinbreuk" is nogal algemeen... Als u bijvoorbeeld zou dealen kan u best door 1 van uw klanten zijn aangegeven, dat hoeft daarom niet bewezen zijn aan de hand van uw SMS-verkeer.

Ik vind het zeer vreemd dat er staat drugsinbreuk sinds ....
Wanneer mag een onderzoeksrechter trouwens over gaan op het tappen van een gsm ?
Dus de inhoud lezen van het sms verkeer.
Ik vermoed dat er hier al serieus voorafgaand bewijs voor nodig is ? (in dit geval vermoed ik dat ze geen inhoud hebben maar wel gegevens)

Grt!
Laatst gewijzigd door Bang op 14 jan 2013 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Bang
Topic Starter

#26 , 13 jan 2013 20:54

Salduz III dus raadpleeg voorafgaandelijk een advocaat.
Ik vraag me af of dit wel nodig is.
Dit kost natuurlijk ook geld

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#27 , 13 jan 2013 22:28

U hebt het recht.
Als men u arresteert na het verhoor wat perfect kan... in opdracht van de onderzoeksrechter dan krijgt u bij de onderzoeksrechter wel een advocaat toegewezen. Deze is aanwezig bij het verhoor om toe te zien dat uw belangen niet geschaad worden.
Bij aanhouding kan u dan in de gevangenis wel een eigen advocaat op uw kosten aanstellen.... maar dan zijn we toch al 14 dagen verder.

Bang
Topic Starter

#28 , 13 jan 2013 23:05

waarom arresteren ze me da niet meteen ? Ik heb pas woensdag een afspraak.
Gebrek aan bewijs ? Als ik dan zwijg kunnen ze me nog steeds niet arresteren ?
Of hebben ze juist genoeg bewijs aan dit sms verkeer en doen ze daarom geen huiszoeking

Bang
Topic Starter

#29 , 14 jan 2013 19:23

Net het nieuws gezien.
Er moeten serieuze aanwijzingen zijn voor een misdrijf voordat men de telefoon kan tappen.
Wat zijn serieuze aanwijzingen ? Een sms ? Telefoonverbinding naar het buitenland ?

FreelancerIT

#30 , 15 jan 2013 12:16

Voor Telefoonnrs. op te zoeken, en of na te gaan wie er al dan niet op een nr. heetf gebeld is er minder nodig..

Terug naar “Andere”