DUBBELE PARKEERRETRIBUTIE

katharina
Topic Starter

DUBBELE PARKEERRETRIBUTIE

#1 , 07 jan 2013 20:25

Hallo,

Mijn ouders hebben, na een dagopname in het ziekenhuis, een parkeerretributie achter hun ruitenwisser gevonden. Die bedroeg 25 euro. Ze hebben die onmiddellijk betaald. Ze hebben echter een aanmaningtot betaling ontvangen. Daarop hebben ze het bewijs van betaling doorgemaild. Daarop kregen ze een mailterug met de uitleg dat er nog een andere retributie niet werd betaald, ook met de som van 25 euro. Het betreft dezelfde auto, dezelfde nummerplaat, dezelfde dag, dezelfde straat. Deze andere retributie staat bij de firma wel onder een ander nummer geregistreerd. Toch hebben mijn ouders slechts één boete achter hun ruitenwisser gevonden.... Hun auto werd niet verplaatst en ze hebben het bewijs van hun geneesheer dat ze de hele dag in het ziekenhuis verbleven. Zou het mogelijk een administratieve vergissing kunnen zijn, en op welke manier kan je dit bewijzen en aanvechten ?
Alvast bedankt voor uw suggesties.

Katarina

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jan 2013 20:48

Voor middag en na de middag.
U dient dat op te zoeken in het gemeentelijk parkeerreglement.
Kan een tarief zijn voor de middag en eentje na de middag.
Dus men stond er voor de middag : tarief
en dan ook nog na de middag: tarief

katharina
Topic Starter

#3 , 07 jan 2013 21:19

Inderdaad Franciscus,daar heb ik ook aan gedacht. Maar waarom dan één uitnodiging achter de ruitenwisser met het bedrag van 25 euro erop ?
Men vraagt dan toch beter onmiddellijk 50 euro. Nu moeten ze ook verwijlintresten betalen voor een tweede rekening die ze nooit hebben ontvangen.
De vaststelling door de retributiefirma werd genoteerd om 15.15 uur.
Mijn ouders willen hun boetes zeker niet ontlopen, dat ligt absoluut niet in hun aard, maar ze zijn enkel verwonderd omdat ze betaald hebben wat hen gevraagd werd en geen bewijs in handen hebben van het bestaan van een tweede boete. Op die manier zouden ook minder bonafide mensen aan bejaarden geld kunnen aftroggelen natuurlijk en daarvoor zijn ze wel op hun hoede.
Hebben ze eventueel het recht om eerst nog bijkomende uitleg te vragen aan die retributiefirma ?
Als het werkelijk zo blijkt te zijn dat ze beboet worden voor de voormiddag en de namiddag apart, dan zouden ze deze tweede boete zeker betalen,
maar je kan toch moeilijk een verwijlintrest aanrekenen als aangetoond kan worden dat je maar één rekening hebt gehad ?
Dank voor je mening hierover !

Reclame

Franciscus

#4 , 07 jan 2013 21:32

Neen dat kan niet.
Welke gemeente?
U kan gezien u nu de beide nummers hebt een copie van het papiertje vragen ... kan vermoedelijk ook per mail dan krijgt u ze ingescand.

katharina
Topic Starter

#5 , 07 jan 2013 21:40

Gemeente Jette (aan Universitair ziekenhuis)
Wat bedoelt u met dat kan niet ? Kan niet om uitleg te vragen of kan niet om verwijlintrest aan te rekenen ?
Copie van het papiertje vragen lijkt me zeker de moeite.
Dank voor je goede raad hoor, hier kan ik al een eindje verder mee.

Franciscus

#6 , 07 jan 2013 22:31

Het zijn twee vaststellingen dus kan het nooit op een papierstrook zijn.
Want dat is het vermoed ik een strook uit een (thermische)printer
hier al de firma
http://www.parkeren.be/waar/jette" onclick="window.open(this.href);return false;
onder ombudsdienst kan u steeds vragen aan die firma stellen.

al een van de reglementen van Jette ...ik denk art 3 daar staat inderdaad al tarief voor een voormiddag en opnieuw te betalen namiddag.
http://www.jette.be/nl/01_gemeente/fina ... rkeren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
de rest vindt u
http://www.jette.be/nl/01_gemeente/fina ... g_list.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
hier.

katharina
Topic Starter

#7 , 08 jan 2013 18:53

Hallo,
hartelijk dank voor uw uitleg en al uw opzoekingswerk !
Groetjes

Terug naar “Andere”