geld afgehaald

sleper
Topic Starter

geld afgehaald

#1 , 01 jan 2013 08:23

gisteren kom ik bij een vriend die een betaalkaart heeft verbonden aan een bekend grootwarenhuis;
Hij kon destijds kiezen om zijn aankopen op krediet te betalen of kontant. Hij koos voor kontant;
Na elke aankoop hield hij het kassaticket bij tot hij merkte dat na 2 a 3 dagen het geld van zijn rekening afgehaald was .
Dan gooide hij ook het kassaticket weg vermits de rekening betaald was . Nooit problemen met gehad . Tot hij gisteren merkte dat van die bewuste rekening een bedrag van 324 euro afgehaald was omwille van een aankoop . De aankoop dateerde van 26 juni 2012. Zes maand geleden dus . Hij herinnert zich niks meer van deze aankoop , controleert of er op 26 juni reeds een bedrag afgehouden is maar dat was ook niet het geval . Hij rijdt naar bewust grootwarenhuis doch meisje aan de balie verklaart van hem niet te kunnen helpen ;gezocht op internet naar een mogelijks telefoonnummer wat de financiele dienst betreft om deze desgevallend te contacteren . Niks gevonden . De bank-spaarkas waar zijn rekening
is ondergebracht was evenmin bereikbaar . Wat staat mijn vriend nu te doen ? Stel dat er seffens weer een bedrag afgehaald wordt van een zogenaamde aankoop van 5maand geleden . Hoe kan men zich indekken tegen deze gang van zaken ? Men houdt toch niet alle ticketbewijzen bij !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 jan 2013 08:37

Een betaalkaart verbonden aan een bekend grootwarenhuis, bedoel je dan een kredietkaartsysteem (genre carrefour krediet) of een systeem a la bancontact (genre colruyt)?

sleper
Topic Starter

#3 , 01 jan 2013 09:00

Een betaalkaart verbonden aan een bekend grootwarenhuis, bedoel je dan een kredietkaartsysteem (genre carrefour krediet) of een systeem a la bancontact (genre colruyt)?

genre carrefour . het bedrag van zijn aankoop gaat wel volledig van zijn bankrekening na meestal 2 hooguit
3 dagen . Nu werd er echter geld afgehaald van een aankoop van 6 maand geleden .Ik denk dat deze aankoop , als die heeft plaatsgevonden, toch moet te traceren zijn op één of andere manier . Maar bediende balie zei van hem niet te kunnen helpen . Misschien is zij er niet voor bevoegd ?

Reclame

katwezel

#4 , 01 jan 2013 12:05

deels goed nieuws voor de topic starter > alle kassa verwerkingen worden elektronisch opgeslagen bij "het bekende warenhuis" u kunt dus een dubbel van uw kassa ticket aanvragen in de betrokken winkel , meestal kan je er zelfs op wachten , zo kunnen ze zelfs indien nodig al je aankopen van een bepaalde maand of jaar laten zien

sleper
Topic Starter

#5 , 01 jan 2013 14:37

deels goed nieuws voor de topic starter > alle kassa verwerkingen worden elektronisch opgeslagen bij "het bekende warenhuis" u kunt dus een dubbel van uw kassa ticket aanvragen in de betrokken winkel , meestal kan je er zelfs op wachten , zo kunnen ze zelfs indien nodig al je aankopen van een bepaalde maand of jaar laten zien
Dank voor kennisgeving. Ik ga dat doorspelen aan betrokkene

ganapathi tantre

#6 , 01 jan 2013 19:56

Moet je dan op het moment zelf geen kassaticket ondertekenen of zo ?
Dit voorval lijkt mij toch te simpel. Dit warenhuis zal toch één of ander bewijs moeten kunnen voorleggen.
Dat uw kennis zijn ticket bijhoudt maakt in feite niks uit. Het is mi het warenhuis dat hier het bewijs moet leveren. En ik denk wel dat ze daarvoor zorgen ook zal ongetwijfeld deel uitmaken van het gehele systeem.
Anderzijds en de moet ik toch wel even steken zoals een bij. Wie kan zich een aankoop van 324 € niet herinneren ? Zo erg lang geleden is dat nu toch ook niet zeker als je de grootte van het bedrag even in gedachte houd
Voor iedere aankoop die ik doe met een kredietkaart staat een ondertekend kassaticket in de plaats hoor. Eender waar in iedere winkel

sleper
Topic Starter

#7 , 02 jan 2013 09:16

Moet je dan op het moment zelf geen kassaticket ondertekenen of zo ?
Dit voorval lijkt mij toch te simpel. Dit warenhuis zal toch één of ander bewijs moeten kunnen voorleggen.
Dat uw kennis zijn ticket bijhoudt maakt in feite niks uit. Het is mi het warenhuis dat hier het bewijs moet leveren. En ik denk wel dat ze daarvoor zorgen ook zal ongetwijfeld deel uitmaken van het gehele systeem.
Anderzijds en de moet ik toch wel even steken zoals een bij. Wie kan zich een aankoop van 324 € niet herinneren ? Zo erg lang geleden is dat nu toch ook niet zeker als je de grootte van het bedrag even in gedachte houd
Voor iedere aankoop die ik doe met een kredietkaart staat een ondertekend kassaticket in de plaats hoor. Eender waar in iedere winkel
Kennis zegt ook zich niet zulke aankoop te herinneren . Zulk hoog bedrag zou hij zich in feite moeten herinneren .
Hopelijk brengen de komende dagen verheldering .

Oude Belg

#8 , 02 jan 2013 09:51

Moet je dan op het moment zelf geen kassaticket ondertekenen of zo ? .......
Dat was vroeger. De laatste jaren toets je je code in.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 jan 2013 14:28

Wie kan zich een aankoop van 324 € niet herinneren ? Zo erg lang geleden is dat nu toch ook niet zeker als je de grootte van het bedrag even in gedachte houd.
Ik kan hier wel inkomen. Af en toe komen wij via een systeem genaamd Co**ishop bij een bekend grootwarenhuis al eens iets elektronisch (stofzuiger, koffiezet, ...). Dit wordt dan opgehaald in het bekende warenhuis en samen met de boodschappen voor soms twee weken mee afgerekend. Dan kom je al eens aan een totale factuur van om en bij de 300 €. Wanneer die aankoop vorige maand of de maand daarvoor gebeurd is, kan je je dit uiteraard herinneren. Maar een half jaar terug of langer? Ik zou het ook moeten opzoeken, vrees ik. Ik zou hooguit de garantiebewijzen van mijn elektrische toestellen aangekocht in het grootwarenhuis, er kunnen op nakijken om zo te zien of ik in die periode een elektrisch toestel aangekocht heb daar.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sleper
Topic Starter

#10 , 02 jan 2013 16:33

Wie kan zich een aankoop van 324 € niet herinneren ? Zo erg lang geleden is dat nu toch ook niet zeker als je de grootte van het bedrag even in gedachte houd.
Ik kan hier wel inkomen. Af en toe komen wij via een systeem genaamd Co**ishop bij een bekend grootwarenhuis al eens iets elektronisch (stofzuiger, koffiezet, ...). Dit wordt dan opgehaald in het bekende warenhuis en samen met de boodschappen voor soms twee weken mee afgerekend. Dan kom je al eens aan een totale factuur van om en bij de 300 €. Wanneer die aankoop vorige maand of de maand daarvoor gebeurd is, kan je je dit uiteraard herinneren. Maar een half jaar terug of langer? Ik zou het ook moeten opzoeken, vrees ik. Ik zou hooguit de garantiebewijzen van mijn elektrische toestellen aangekocht in het grootwarenhuis, er kunnen op nakijken om zo te zien of ik in die periode een elektrisch toestel aangekocht heb daar.
Probleem opgelost ! Er is wel degelijk een aankoop gebeurd op bewuste datum 26-6- 2012.
waaronder een GPS toestel.Het kasticket werd bij het toestel in een hoesje bewaard als garantiebewijs.
Dat de som zo laat van de rekening werd gehaald wijt men aan een technisch probleem .
Ik had moeten verwittigen dat betrokken persoon nogal vergeetachtig van nature is 8_)

Franciscus

#11 , 02 jan 2013 16:35

Als dat garantiebewijs met een thermoprinter is gedrukt best een copie nemen. Thermoprint kan vervagen zelfs indien bijgehouden in een dossier.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 02 jan 2013 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

sleper
Topic Starter

#12 , 02 jan 2013 18:48

Als dat garantiebewijs met een thermoprinter is gedrukt best een copie nemen. Thermoprint vervaagd.
Dank voor de raad , ik zal het doorgeven aan betreffende kennis

Gebruiker21

#13 , 03 jan 2013 08:54

Als dat garantiebewijs met een thermoprinter is gedrukt best een copie nemen. Thermoprint kan vervagen zelfs indien bijgehouden in een dossier.
Als het niet in volle zonlicht gelegd wordt, zou het normaal gezien niet eerder mogen vervagen dan dat de garantieperiode loopt. Als je echter een garantieperiod evan 5 jaar zou gekregen hebben, kan je idd best een kopietje nemen.

En even off topic: veel foto's van echo-toestellen (je weet wel: de eerste fotootjes van uw zoon / dochter) zijn ook thermoprint. En dit zijn meestal wel foto's die je héél je leven wil bewaren. Dus best deze meteen inscannen als je ze gekregen hebt, en veilig bewaren op je PC + externe harde schijf (die je dan liefst niet bij je thuis bewaart) ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”