de kerstboodschap

de reden
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

de kerstboodschap

#1 , 30 dec 2012 12:45

na de kerstboodschap van de koning komt nu de propaganda-molen op gang , via sociale netwerken

ik hoop alvast dat onze koning ongelijk heeft want hij gaf een waarschuwing die kan tellen
ikzelf vrees dat men met het botte mes door de rechten van de werkman zal gaan , antwerpen zet zijn nieuw tijdperk alvast goed in met een gas boete voor wie een poging waagt om nieuwjaar te vieren zoals men dat daar al eeuwen doet

en als ik even mag muggenziften ;
geld deze maatregel in theorie ook voor vuurwerk op een taart of bij de champagne in een dancing ?
en wat is juridisch gezien vuurwerk ? als je een lucifer aansteekt heb je per defenitie ook vuurwerk

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Beste koning der belgen,
Vind je het zelf niet schandalig dat u volgend jaar een verhoging van de dotatie krijgt van 300000 euro, terwijl België kreunt onder de financiële crisis! Wij als werkende belgen, wij krijgen in 2013 amper 2,4% indexverhoging! Meneer Di rupo, ook u bent hier mee schuldig aan. Ik schaam me in jullie plaats. Deel deze link en vraag hem om zoveel mogelijk te delen. Vergeet ook niet te liken!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ps. effe een nieuwjaars-vuurwerk grapje ;
wil je nieuwjaar vieren met een spetterend geluid steek dan vuurwerk in je fluit :D
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

mava105

#2 , 30 dec 2012 15:04

en als ik even mag muggenziften ;
geld deze maatregel in theorie ook voor vuurwerk op een taart of bij de champagne in een dancing ?
en wat is juridisch gezien vuurwerk ? als je een lucifer aansteekt heb je per defenitie ook vuurwerk
Hier heeft men gelijk. Mijn werkgever had een historisch huis met verschilledne appartementen op de grote markt van Antwerpen. Ikzelf deed er het beheer van (onderhoud, renovatie en verhuring) Ieder jaar weer vonden we uitgebrande vuurpijlen in onze dakgoten. Eenmaal zelf hebben die ervoor gezorgd dat de dakafvoer verstopt raakte, met grote kosten van opzoeken oorzaak en herstelling.
Wat als zo'n nog brandende vuurpijl op een plat dak met roofing valt of door een openstaand raam vliegt? Daar kan brand van komen.

Franciscus

#3 , 30 dec 2012 16:42

Eens met nieuwjaar een nachtje meelopen op brandwondenafdeling in Stuivenbergziekenhuis te Antwerpen.
Eveneens de jaarlijkse brandjes bij de brandweer maar zoals @mava105 schrijft de schade aan daken en veranda's .... elk jaar weer en met onbekende daders.

Reclame

ganapathi tantre

#4 , 30 dec 2012 20:29

is allemaal niet erg evenals die oosterse vuurballontjes of hoe noemen ze dat. Denk zelfs dat die verkoper op tv voor die spullen bijna wetenschappelijk bewijs had dat er niks mee kon verkeerd gaan aja ..... kom seg.

En die kerstboodschap ? vergeten en vergeven zeker ...... vraag is alleen wie in zijn k... genaaid is :)
zo zie je maar hoe de term "juridisch" rekbaar is. Volgens onze wetten moet de premier hier verantwoordelijkheid voor nemen maar er is geen haan die kraait. Me dunkt dat we hier in Belgie verschillende uitgiften hebben van het wetboek. Ach het stonk in Laken en nu ook in Mons

VDG2

#5 , 30 dec 2012 20:45

Paar jaar terug was er een dodelijk ongeval op de E17 door paarden die losgebroken zijn door de knallen van het vuurwerk. Zo zie je maar hoe onschadelijk het is...

de reden
Topic Starter

#6 , 31 dec 2012 10:44

Paar jaar terug was er een dodelijk ongeval op de E17 door paarden die losgebroken zijn door de knallen van het vuurwerk. Zo zie je maar hoe onschadelijk het is...
is dat erg , natuurlijk . maar is dat een reden om in een aquarium te gaan leven ?

er sterven jaarlijks een pak mensen door te fietsen en een heleboel gewonden , dus een boete voor iedereen die een fiets bij heeft

je kan die fiets vervangen door een hele lijst

wat is juridisch gezien vuurwerk ?
als er in het artikel geen definitie van is gemaakt is die boete dan niet te bestrijden met een exceptie voor een onduidelijkheid
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

ganapathi tantre

#7 , 31 dec 2012 12:47

ik deel de mening van De Reden echter. Bij het gebruik van een fiets gaat het om een continue gecontroleerd gebruik. Bij gebruik van vuurwerk is die controle zodra de pijl het luchtruim kiest niet meer van toepassing terwijl het verlies van controle initieel bij de gebruiker of het product ligt.

Franciscus

#8 , 31 dec 2012 13:28

Wet inzake :
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol:

Oude Belg

#9 , 31 dec 2012 16:51

wat is juridisch gezien vuurwerk ?
als er in het artikel geen definitie van is gemaakt is die boete dan niet te bestrijden met een exceptie voor een onduidelijkheid
Producten die pyrologisch sas bevatten. Verder : zie politiereglement van uw gemeente.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

ganapathi tantre

#10 , 31 dec 2012 21:57

on topic: vandaag de reactie (in De Morgen) gelezen van Martens mbt de kerstboodschap van Albert. Tja Wilfried is ook niet meer wat hij is geweest. Ik zie zeker de afgelopen maanden alsmaar meer en meer paniekreacties met nikszeggende inhoud op de NVA. Volgens mij denken velen nog altijd in termen van Volksunie en zijn voorgangers. Het kan voor mij alleen maar een bewijs zijn van zwakte onder de traditionele partijen die er de afgelopen jaren niet in geslaagd zijn om hun discours te moderniseren naar het beeld van een veranderende maatschappij.
Dit naar alle waarschijnlijkheid om hun verzuiling die er sinds decennia lang is te beschermen en dus niet meerte handelen in het algemeen belang van burger en maatschappij.

Terug naar “Praat café”