Klant vindt schilderwerk niet perfect genoeg

Meroligo
Topic Starter
Berichten: 1

Klant vindt schilderwerk niet perfect genoeg

#1 , 27 dec 2012 13:53

Hallo

Een klant vindt het schilderwerk van de schilder niet goed genoeg, met als gevolg dat de schilder 10 dagen kosteloos de verbeteringswerken uitvoert.
Na deze verbetering vindt de klant de werken nog altijd niet perfect genoeg met als gevolg een gesprek waaruit overeengekomen wordt dat een andere schilder de werken zal opnieuw uitvoeren op kosten van de schilder.
De klant betaalt hierna de gedane werken (zonder de 10 dagen kosteloze herstellingen). En niets van de overeenkomst van de bijkomende schilder in onderaanneming wordt op papier gezet.
In hoeverre kan de schilder uitgebuit worden en welke stappen onderneemt hij nu het best?

Alvast bedankt voor reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 dec 2012 14:40

Wat zegt uw schildersvereniging?
10 dagen voor bijwerken ..... wat is er fout gegaan?
Hebt u foto's genomen van de oorspronkelijke situatie? van de schilderwerken in de verschillende stadia??

ganapathi tantre
Berichten: 453

#3 , 27 dec 2012 16:29

Werden de initieel uitgevoerde werken ooit getoest aan de normen die van toepassing zijn op dit soort werken ?
Klanten moeten bedient worden zoals het hoort maar kunnen nooit hun eigen normen of regels opleggen.
De regels en normen worden vast gelegd in NBN of STS normen. Kjk één en andere na via het WTCB.
Let op particulieren kunnen geen aanspraak maken op hulp van het wtcb

Reclame

patjebrussel
Berichten: 627

#4 , 27 dec 2012 17:59

Het zou handig zijn te zeggen wat er precies fout zat of zit. En 10 dagen om bij te werken ? Hoeveel dagen bedroegen de eigenlijke werken dan ? En nooit iets gezegd terwijl ie bezig was ?
Het typebestek wordt vaak gebruikt, met de bijhorende normen, zoals Ganapathi Tantre reeds schreef.
Hier alvast een voorsmaakje : http://oas.bbri.be/pls/BBRI/pubnew.rubr ... N&layout=4" onclick="window.open(this.href);return false;

ganapathi tantre
Berichten: 453

#5 , 27 dec 2012 20:11

Maar zoals je ziet zijn de meeste van die documenten vergrendelt. WTCB wordt oa gefinacierd door bijdragen van aannemers uit alle
beroepstakken van de éénmanszaak tot de grotere bouwbedrijven.

eventueel een vergelijkende sts opzoeken die zijn vrijer beschikbaar op het net

patjebrussel
Berichten: 627

#6 , 28 dec 2012 07:18

Maar zoals je ziet zijn de meeste van die documenten vergrendelt. WTCB wordt oa gefinacierd door bijdragen van aannemers uit alle
beroepstakken van de éénmanszaak tot de grotere bouwbedrijven.

eventueel een vergelijkende sts opzoeken die zijn vrijer beschikbaar op het net
Ja dat klopt, maar je kan ook een abonnement betalen, vroeger had ik dat.
Maar het doet er niet meer toe voor de OP, de klant kan niet meer gewezen worden dat de werken werden gedaan volgens de norm. Te laat dus. In dit warrig verhaal zijn de schilderwerken overgedaan door iemand anders en betaald. Dus, wat is de vraag hier eigenlijk ?

ganapathi tantre
Berichten: 453

#7 , 28 dec 2012 10:26

of de eerste schilder wel moet gaan opdraaien voor de laatste schilder omdat de klant zijn eigen agenda had ?

Als de eerste schilder het niet in orde kreeg volgens de regels had de klant recht van spreken.
Als deze man dat evenwel toch goed had gekregen dan moest de klant in gebreke worden gesteld

uiteindelijk zie ik alleen dat deze situatie van in den beginne mank loopt en uiteindelijk het spel puur juridisch
zal gespeeld worden. Klant zal eerste en tweede schilder moeten betalen als klant niet kan aantonen dat eerste schilder in de fout ging. En dan nog.....

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 dec 2012 17:12

Klant heeft 2de schilder niet besteld ....werkte in onderaanneming.

ganapathi tantre
Berichten: 453

#9 , 28 dec 2012 19:35

maar ook daar staat niks van op papier

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 dec 2012 19:37

In onderaanneming voor eerste schilder niet voor de klant. Zo begrijp ik het toch.

mava105
Berichten: 22867
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 28 dec 2012 20:00

Nu had ik toch wel eens graag geweten wat er dan zo slecht was uitgevoerd aan deze schilderwerken, dat de oorspronkelijke schilder ze zelf niet kreeg opgelost?
Betrof het hier een professioneel schilder of een klusjesman, zoals er tientallen staan in de reklameblaadjes die wekelijks in de brievenbus steken, die dat dan even komen opknappen na hun gewone werkuren?

ganapathi tantre
Berichten: 453

#12 , 28 dec 2012 20:13

ik vermoed dat het daar zit Mava want om tien dagen herstelwerk te moeten doen moet er toch veel verkeerd zijn.
Maar mensen laten zich o zo makkelijk verleiden om uiteindelijk te lijden

bartvdv
Berichten: 1911

#13 , 29 dec 2012 13:19

Door akkoord te gaan met de tweede schilder geeft de eerste schilder toch al toe dat het schilderwerk inderdaad wel ondermaats moest zijn geweest.

ganapathi tantre
Berichten: 453

#14 , 29 dec 2012 22:14

volgens de klant waren ze niet goed er is nog geen bewijs dat ze volgens de regels niet goed waren.
Misschien is de eerste schilder een beginnende zelfst die zich heeft laten verwurmen.

Terug naar “Andere”