Kan een contractopzegging bij Proximus?

dachero
Topic Starter

Kan een contractopzegging bij Proximus?

#1 , 28 dec 2012 10:47

Het antwoord zal hier wel ergens staan maar ik vind het niet direct terug.
Ik wil geen schadevergoeding aan mijn broek krijgen,daarom de volgende vraag:

Ik had bij proximus een contract afgesloten voor mijn zaak : hier zitten- 1 mobile comfort 10 tariefplan in
- 2 bizz flex+50 promo in

Contract was afgesloten op 30 06 2011 en loopt tot 30 06 2013
Dit hield in dat ik de eerste maanden een korting van 50 % kreeg op mijn tarief.

Omdat ik nu veel langer bel maandelijks overschrijd ik mijn limiet maandelijks en komt mijn factuur hoger uit.
Nu telenet acties doet en ik hier goedkoper uit ga komen ben ik van plan over te schakelen naar Kong van telenet.

Kan ik ongestraft overgaan nu er een nieuwe wetgeving is sinds oktober 2012 of kan ik niet onder dit contract uit tot 30 06 2013

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 dec 2012 11:56

Lees er misschien eens de algemene voorwaarden van Proximus op na.
Die zijn er speciaal om te voorkomen dat gebruikers van de ene naar de andere provider stappen, zoals ze van onderbroek veranderen. :mrgreen:

dachero
Topic Starter

#3 , 28 dec 2012 16:16

Lees er misschien eens de algemene voorwaarden van Proximus op na.
Die zijn er speciaal om te voorkomen dat gebruikers van de ene naar de andere provider stappen, zoals ze van onderbroek veranderen. :mrgreen:
die voorwaarden heb ik gelezen en daar in staat dat bij vroegtijdige stopzetting er een schadevergoeding dient betaald te worden en blablabla.

Ik veronderstel dat die algemene voorwaarden nog dezelfde zijn als voor de nieuwe wetgeving .
Nu met de nieuwe wetgeving? Kan ik er onder uit of niet?

Reclame

Turaki

#4 , 28 dec 2012 16:22

Volgens wat ik gevonden heb kan u kosteloos opzeggen, waarbij u eventueel nog wel de restwaarde van GSM's horende bij dit contract moet betalen.

http://www.zdnet.be/news/143787/wanneer ... opzeggen-/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 dec 2012 16:29

..... voor mijn zaak ... waaruit blijkt dat u een handelaar bent.
Maar wel minder dan 5 aansluitingen hoop ik?

dachero
Topic Starter

#6 , 28 dec 2012 16:30

Volgens wat ik gevonden heb kan u kosteloos opzeggen, waarbij u eventueel nog wel de restwaarde van GSM's horende bij dit contract moet betalen.

http://www.zdnet.be/news/143787/wanneer ... opzeggen-/
er zijn geen gsm's die bij dit contract horen enkel het bellen en smsverkeer. Het is wel een contract voor een bedrijf waar drie toestellen in gebruik zijn.

Vandebos

#7 , 28 dec 2012 17:14

Eventjes informeren op het forum http://www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false; kan je beduidend verder helpen. Zeker omdat de ombudsmedewerkers van elke grote provider er eveneens vertegenwoordigd zijn.

Terug naar “Consumenten Koop”