Factuur van een aannemer

nay
Topic Starter

Factuur van een aannemer

#1 , 27 dec 2012 20:24

Hallo

Wij hebben vandaag een factuur gekregen van een aannemer van verwarmingsketels. 2 maanden geleden hebben wij een huis gekocht en met een aanmener van te voren afgesproken voor een nieuwe verwarmingsketel en ook van te voren betaalt wat de kosten zijn. Op de dag van verplaatsing was er iets mis mee met ons waterleiding en heeft de aannemer toen een buis vervangen voor ons. Ik heb hem toen gevraagd of wij extra moesten moeten en hij zei nee. Omdat hij zo vriendelijk en aardig was dacht ik hebben wij hem nog getrakteerd voor eten. Vandaag kreeg ik een factuur van hem waar op staat dat wij 89 euro moeten betalen voor de herstelling waterleding. De factuur is op 17/12/2012 gemaakt ik krijg hem pas op 27/12/2012, dus hij heeft hem duidelijk laat opgestuurd en ik moet hem voor 31/12/2012 betalen. Ik wil jullie vragen wat ik kan doen? Heb ik als klant nergens rechtop. Kan ik ergens klacht indienen? Ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt. Hij stuur mij pas na 2 maanden een factuur. Wil iemand mij helpen A.U.B.

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 27 dec 2012 23:54

U hebt de aannemer gevraagd dit werk ( waterleiding ) uit te voeren . Dit wordt dan ook in rekening gebracht .
Is niet erg correct van hem om eerst iets anders te beloven , maar juridisch kunt u daar niet veel aan veranderen.( tenzij u voor 89 € een rechtszaak zou willen aangaan , en dan moet deze factuur aangetekend betwist worden door u ).
Probeer telefonisch hem aan de afspraak te herinneren , en vraag vriendelijk of dit zijn manier is om u zo te behandelen , nadat u de andere werken OP VOORHAND correct betaald hebt . ( wat u ook niet verplicht was , men kan een voorschot betalen , maar het saldo wordt betaald na ontvangst factuur ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

ganapathi tantre

#3 , 28 dec 2012 00:42

idd de aannemer herinneren aan zijn vriendelijk voorstel en hem duidelijk maken dat u ook met hem zeer correct was.
Gaat hij daar niet op in dan zou dat een zeer spijtige zaak zijn. Waarschijnlijk of hopelijk gaat het om een vergissing.
Dus kaart dat aan met een boterham met stroop. U deed dat voordien ook al :o)

Reclame

nay
Topic Starter

#4 , 28 dec 2012 18:55

Bedankt voor de reacties mensen.

Terug naar “Consumenten Koop”