Beste !
Graag had ik een paar zaken geweten .
Ik heb momenteel problemen met mijn wagen .
Deze zou moeten hersteld worden binnen de garantie periode de wagen is nu bijna 2 jaar oud en ik heb er 5 jaar garantie op gekregen bij aankoop.
Nu wat mijn vraag is ?
Wat kan ik eisen ? zodat ik mijn voorkomend probleem niet meer zal voorhebben .
Wat kan ik verwachten i.v.m een vervangwagen periode .
Aangezien ik een rijbewijs automaat heb mag ik normaal niet met een manuele wagen rijden , heb ik dan recht op een automaat als vervangwagen ?
Ik kan wel met een manuele wagen rijden maar dit is niet wettelijk en daarom heb ik uiteraard geen automaat gekocht .
Ik voeg hieronder een kopie van mijn gestuurde mail naar de hoofd van mijn automerk.
Zo kunnen jullie zich ook een beter beeld stellen over de situatie .
Wegens bescherming zal ik wel enkele namen vervangen .
Alvast bedankt voor jullie tijd !
Beste.
Graag had ik naar aanleiding van ons telefoongesprek op 19/12/12 volgende gegevens voor u en zou ik graag nodige antwoorden ontvangen .
Ik ben eigenaar van een ... automaat.
Deze heeft ondertussen een 45 000 km gereden en volgt het voorgeschreven onderhoudsprogramma van ... bij een officiële garage .
Nu zijn er echter problemen met de gerobotiseerde versnellingsbak.
Deze blijft bij het verleggen van versnelling bv van Drive naar Reverse vast zitten op Drive of andersom .
Ook gebeurt het dat de boordcomputer aangeeft dat de wagen in Drive stand is maar bij het aanzetten deze toch nog in achteruit staat wat uiteraard voor zeer vervelende en
gevaarlijke situaties zorgt .
Onlangs reed ik zelf door deze situatie tegen een wagen aan bij het vertrekken van mijn parkeerplaats !
Ook stond ik op een gevaarlijk kruispunt waar ik net te ver over de stoplijn stond . Ik wou wat achteruit rijden wat niet lukte ! De versnellingsbak bleef in Drive staan .
De wagen is voor dit probleem al meerdere keren in de garage geweest 1x bij (garage B) en 2x Bij Garage ... in 9100 Sint-Niklaas .
Deze beiden hebben de wagen meerdere keren aan de computer aangesloten waar er geen foutmelding te vinden is .
Dit maakt het moeilijk om het huidige probleem op te lossen .
Bij het laatste bezoek bij Garage ... Hebben zij de versnellingsbak gekalibreerd.
Dit was voor enkele dagen goed maar tot heden zit ik nog steeds met dit vervelend en gevaarlijk probleem wat escaleert .
Mijn vaste garage is Garage ... met (garage B )wil ik niet meer samen werken door eerdere problemen met afspraken en beloftes .
Garage ... doet zijn uiterste best voor mij te bedienen en mij van dit probleem te verlossen .
Omdat wij geen foutmeldingen vinden in de wagen is dit zeer moeilijk op te sporen ook de garage ondervind mijn probleem met testritten .
Ik zou dit graag zo rap als mogelijk opgelost willen zien uiteraard maar aangezien Garage ... een garage is met een uitstekende reputatie en service is hun agenda beperkt.
Ook is dit voor hun niet mogelijk voor mij voor langere tijd te voorzien van een vervangwagen .
Daarom zou ik u dan ook vragen of er vanuit de Fiat Group hulp kan komen voor het vinden van het probleem en het bezorgen van een oplossing.
Ook zou het correct zijn volgens mij om vanuit ... Group mij te voorzien van een vervangwagen tijdens het onderzoek en de werken.
Dit is geen situatie voor in het hedendaagse verkeer rond te rijden !
Zo kunnen jullie en de garage de tijd nemen voor onderzoek en reparatie en kan ik mij veilig verplaatsen.
Ik ben zeer tevreden van de Wagen met uitzondering van het voorkomende probleem en hoop dat ... dit op een correcte manier kan oplossen met service voor de klant.
De garantie van ... is zeer uitgebreid en ik hoop dat ik op dat woord mag rekenen !
Ook heb ik de vooruitzichten om een 2de Fiat aan te kopen dus hoop ik dat in vertrouwen kan doen op vele jaren rijplezier met de gerustheid op correcte service .
Alvast bedankt voor uw tijd!
Mvg