Europcar - Afhouding van mijn kredietkaart

sisken5
Topic Starter

Europcar - Afhouding van mijn kredietkaart

#1 , 14 dec 2012 19:15

Goedenavond iedereen

In juni 2012 ben ik naar Italië geweest en ik heb een auto van Europcar gehuurd op zich geen klachten hierover buiten meer administratieve kosten aanrekenen zoals ervoor gezegd gwst is.
Maar mijn vraag is:

Ik heb vandaag mijn uittreksel van mijn uitgavestaat van mijn Mastercard ontvangen en zie dat er na 5 maanden nu ondertussen 145,20 euro van men rekening gegaan is, zonder boe of ba. Geen enkele brief van Europcar of iets anders hieromtrent

Dus ik bel naar Europcar en die vertellen mij dat dit 3 rijboetes zijn van in Italië en dat de politie van daar contact opgenomen heeft met Europcar..

Maar mag Europcar zomaar dit van mijn rekening houden? Is dit wel wettelijk?
Ik weet zelfs niet of dit werkelijk boetes zijn want heb dan ook helemaal niks van bewijs!
(Europcar verteld ook dat deze brief nog toekomt, maar ik geloof er ni veel van (en dan nog als er een brief van hun komt wie zegt dat dit bewijst dat deze legale boetes zijn? ik geloof het pas als ik factuur van politie van Italië gekregen heb) bij mijn weten hebben wij zelfs niets verkeerd gedaan in Italië zeker en vast al geen overdreven snelheid!

Graag had ik zoveel mogelijk reactie of mensen die dit ook ervaren hebben (wat ik naar horen zeggen veel andere mensen ook overkomen is)

Bedankt!

MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lousia

#2 , 14 dec 2012 19:37

Ik heb al meer dan 20 keer een auto gehuurd bij europacar en nooit geen problemen gehad.
Altijd correct het overeengekomen bedrag afgehouden van mijn betaalkaart.
Vraag een copy van de boete's die zij hebben moeten betalen en dan weet je het meteen.
Hebben ze een verklaring gegeven welke boete's het waren ?

Turaki

#3 , 14 dec 2012 20:19

Wetgeving in Italië kan verschillen hierover, plus dat dit in uw contract met hen kan staan.

Reclame

artemis

#4 , 15 dec 2012 11:56

Als u effectief boetes hebt gekregen met die huurwagen, dan bent u ook verplicht ze aan Europcar terug te betalen. Uiteraard dient Europcar de bewijzen voor te kunnen leggen.

Het enige wat u kan doen is contact opnemen met Atos Worldline en de debitering van dit bedrag betwisten. Dit soort claims komt regelmatig voor met autoverhuurders en Atos zou u moeten kunnen uitleggen op welke basis Europcar eventueel het recht heeft na 5 maanden nog een bedrag aan te rekenenen. Als dit onrechtmatig is gebeurd dan kan Atos het bedrag uiteindelijk terugvorderen.

Het kan ook geen kwaad Europcar België hierover te contacteren, al is er geen garantie dat die zullen 'helpen'.

Didymus

#5 , 15 dec 2012 19:07

Toevallig in een grootstad geweest met een "zona a traffico limitato"?
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Consumenten Koop”