Mag ik hierop uitmaken dat U dus misbruik maakt van een service die een winkel verleend?
Mensen die fondue stellen aankopen en terugbrengen na de feestdagen of kledij voor een trouwfeest en daarna doodleuk terug naar de winkel brengen, en hun geld,terug eisen. Het moet blijkbaar allemaal maar kunnen.
Ik veronderstel dat jullie dan ook geen problemen maken als ze aan U een "2de hands" toestel gaan verkopen als nieuw?
Mijn excuses, maar dit moest me toch even van het hart.
Ik speel gewoon volgens hun regels. Als studystore zegt dat je een boek binnen 2 weken kan terug brengen, dan moet dat ook kunnen. En dan kan je volgens mij niet de regels veranderen als ik het boek al gekocht heb.
Ik heb zelf een webwinkel waar mensen ook binnen 2 weken het product kunnen terug sturen en daar zal het ongetwijfeld ook gebeuren. Maar dit is een marge dat je als ondernemer erbij moet rekenen. De producten die mensen terug sturen stuur ik gewoon weer terug naar de leverancier wat mij extra geld kost maar zoals ik al zei is dit ondernemers risico. Als je merkt dat hier teveel misbruik van gemaakt wordt moet je hier wat tegen doen maar dan gelden de nieuwe regels ook pas bij de nieuwe aankopen. Het lijkt mij niet dat de studystore nu even snel een bordje kan ophangen dat ze de regels veranderd hebben.
Om even een ander voorbeeld te geven:
Stel ik open een winkel waar ik wasmachines verkoop, en mijn unique selling point is: Levenslang garantie.
Vervolgens merk ik dat er na een paar jaar toch wel veel wasmachines kapot gaan en ik hang een bordje op in mijn winkel: Garantie termijn veranderd na 2 maanden, en mensen die als eerst de wasmachines gekocht hebben kunnen de wasmachine niet meer terug brengen.
Dit zou toch belachelijk zijn? Mensen kopen de wasmachines speciaal omdat er levenslange garantie op zit, maar omdat het de winkelier toch niet zo goed uitkomt veranderd hij dit maar en geldt dit nu ineens voor alle wasmachines. Dit is hetzelfde als met mijn boek. Ik heb dat boek speciaal gekocht omdat er een 2 weken retour termijn op zit, maar omdat de studystore toch wel veel boeken retour krijgt veranderen ze ter plekke de regels.