Vorige week woensdag krijg ik een ongeval doordat de tegenpartij, in een poging om plotse file op zijn baanvak te ontwijken, uitwijkt naar mijn baanvak en we zo met elkaar in botsing komen (zijn zijkant tegen mijn zijkant). Ik kom daardoor ten val (ik rij met een moto)
Misschien niet onbelangrijk: 't gaat om een weg met 2 baanvakken in dezelfde richting, tegenpartij was op het linker baanvak aan het rijden, ik op het rechter baanvak.
Tegenpartij is franstalig en haalt een franstalig europees aanrijdingsformulier te voorschijn. We vullen het in (elk in onze moedertaal) en ik maak de schets: partij A (auto) op linker baanvak, partij B (moto) op rechter en bij het voertuig van partij A een pijl naar rechts om aan te geven dat hij op mijn baanvak kwam. In de omschrijving geef ik aan "Auto reed me op mijn baanvak omver".
Partij A zet in zijn omschrijving iets wat ik (toen) foutief begreep als zijnde een erkenning dat hij mij niet had gezien en mij had aangereden bij het uitwijken (naar het rechter baanvak dan). Achteraf blijkt nu dat hij heeft geschreven dat hij heeft gezien dat ik tussen de wagens door aan het rijden was en hem zo heb aangereden, ondanks dat hij nog uitweek (dichter naar de vangrail).
Beide partijen tekenen het europees aanrijdingsformulier.
Wat is de waarde van zijn tegenstrijdige verklaring, gezien zijn verklaring niet in overeenstemming is met de schets die duidelijk aangeeft dat hij van baanvak wisselde?
Alain