Hallo,
Ik ben pas geregistreerd op dit forum omdat ik met een probleempje zit:
Ik heb een contract afgesloten met een ramenman, die vermeldt op zijn offerte een leveringstermijn van 8 weken na opmeting.Opmeting is gebeurd medio augustus dus logischerwijs zouden de ramen geplaatst dienen te zijn medio oktober ( glas is wel al geleverd op de werf ).
Heden zijn de ramen nog steeds niet geplaatst wegens problemen met de levering van de profielen door de constructeur
Op de offerte van ramenman staat niets vermeld van overmacht, fabrieksttoring terwijl dit wel te vinden is op de achterkant van een voorschotfactuur
Momenteel heb ik al een ingebrekestelling verstuurd naar de ramenman waarin medling gemaakt van de vertraging ( minimum 2 maanden ) en de hieraan verbonden kosten ( 2 maanden extra huur te betalen aan de toekomstige kopers, planning van de werf loopt in het honderd,...)
Momenteel is blijkbaar 80% van de profielen geleverd en heeft de constructeur de nieuwe ontbrekende beelden opnieuw dienen te maken
Is het de moeite dit dossier over te maken aan een raadsman of kan ik een deel van de eindafrekening ( nog niet ontvangen - wel al een voorschotfactuur betaald )inhouden ( met name de gemaakte kosten )
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.....