Grenzen inzake beslag en overdracht voor 2012
Netto maandinkomen Inhouding:
Tot € 1.037 netto/maand : Niets
Van € 1.037,01 tot € 1.113 netto/maand : 20% ofwel max. € 15,20
Van € 1.113,01 tot € 1.228 netto/maand : 30% ofwel max. € 34,50
Van € 1.228,01 tot € 1.344 netto/maand : 40% ofwel max. € 46,40
Meer dan € 1.344 netto/maand : Alles
Het voor beslag of overdracht vatbare totaalbedrag wordt bovendien verminderd met
€ 64 per kind ten laste.
je redeneert verkeerd: er mag 1500-1344 euro afgehouden worden NAAST die 15,20 + 34,50 + 46,40 euro. dus zo'n 250 euro.Grenzen inzake beslag en overdracht voor 2012
Het voor beslag of overdracht vatbare totaalbedrag wordt bovendien verminderd met
€ 64 per kind ten laste.
Dus stel dat ze 1500 heeft mag er 156 euro ( 1500 - 1344 ) afgehouden worden? Of redeneer ik verkeerd ?
Oke bedankt, dat wou ik eigenlijk weten. Zo weet ik ongeveer waar ze zich aan kan verwachten. Ze denkt namelijk dat ze niks van haar loon kunnen afhouden.je redeneert verkeerd: er mag 1500-1344 euro afgehouden worden NAAST die 15,20 + 34,50 + 46,40 euro. dus zo'n 250 euro.Grenzen inzake beslag en overdracht voor 2012
€ 64 per kind ten laste.
Dus stel dat ze 1500 heeft mag er 156 euro ( 1500 - 1344 ) afgehouden worden? Of redeneer ik verkeerd ?
Van loonbeslag was eigenlijk meer naar mijn moeder gericht. Ik sta wel opgegeven als werkende bij de collectieve schuldbemiddelaar. Ik weet niet wat er kan gebeuren met mijn loon dan. Gaan die schuldeisers dan ook inhouden van mijn loon of iets anders. Ik weet niks van dit soort regelingenDe collectieve word/is stopgezet schrijft u.
Welke advocaat vraagt dan geld van u.
Heeft uw moeder ooit medegedeeld wat u een inkomen hebt?
het telt niet alleen op het netto maandloon, maar ook premies, commissielonen, betaalde feestdagen, maaltijdcheques, vakantiegeld, voordelen in natura, terugbetaling van kosten en dertiende maand.
op het vakantiegeld kan een deel, al dan niet alles, afgehouden worden idem voor de 13de maand.
en zoals JPV het ook al vermelde, dat de deurwaarder de inboedel in beslag kan nemen.
Als u kan bewijzen dat de meeste meubels in de woning op uw naam staan, kunnen die blijven staan, indien geen bewijzen worden die opgeschreven.
de inboedel wordt dan verkocht op een openbare veiling van gerechtsdeurwaarders, de bedragen die verkregen zijn tijdens deze veiling wordt rechtstreeks doorgegeven aan de schuldeisers.
en de schuld die dan nog openstaat wordt daarmee dan ook (meestal voor een stuk) betaald.
op zich gaan ze niet aan de maaltijdcheques komen die verkregen worden via securex.het telt niet alleen op het netto maandloon, maar ook premies, commissielonen, betaalde feestdagen, maaltijdcheques, vakantiegeld, voordelen in natura, terugbetaling van kosten en dertiende maand.
op het vakantiegeld kan een deel, al dan niet alles, afgehouden worden idem voor de 13de maand.
en zoals JPV het ook al vermelde, dat de deurwaarder de inboedel in beslag kan nemen.
Als u kan bewijzen dat de meeste meubels in de woning op uw naam staan, kunnen die blijven staan, indien geen bewijzen worden die opgeschreven.
de inboedel wordt dan verkocht op een openbare veiling van gerechtsdeurwaarders, de bedragen die verkregen zijn tijdens deze veiling wordt rechtstreeks doorgegeven aan de schuldeisers.
en de schuld die dan nog openstaat wordt daarmee dan ook (meestal voor een stuk) betaald.
Van de premies en vakantiedagen dat wist ik. Maar ik dacht ze van maaltijdcheques afblijven. Dat had ik toch gelezen op het net ( Maaltijdcheques niet vatbaar voor beslag - bron, Securex ). De inboedel staat bijna allemaal op mijn naam en is ook aangekocht met mijn bankkaart. Juist pc en tv heb ik geen aankoopbewijs meer van. Maar dat valt wel te verkrijgen via de winkel.
Bedankt voor de reacties