Elektronisch toezicht aanvragen

Loxos
Topic Starter

Elektronisch toezicht aanvragen

#1 , 06 dec 2012 07:19

Beste forummers,

Ik ben veroordeeld tot 4 maanden effectieve celstraf voor het bezit en hanteren van pepperspray.

Volgens meerdere bronnen zal de straf niet uitgevoerd worden, maar dit is en blijft onzeker.
Nu was mijn vraag; wanneer moet je de aanvraag doen als je onder elektronisch toezicht geplaatst wil worden, moest de straf uitgevoerd worden?
Is dit na de uitspraak, of na het ontvangen van de oproepingsbrief van de gevangenis?

En, als de straf niet uitgevoerd word, krijg ik daar dan een brief van of laten ze het gewoon verjaren?

Alvast bedankt!

Loxos

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie

#2 , 06 dec 2012 08:54

http://www.elfri.be/elektronisch-toezicht" onclick="window.open(this.href);return false;

Loxos
Topic Starter

#3 , 06 dec 2012 09:24

"Vier maanden voordat de veroordeelde die gedetineerd is zich in de bij § 1, 1°, bepaalde tijdsvoorwaarde bevindt, licht de directeur hem schriftelijk in over de mogelijkheid tot het aanvragen van een beperkte detentie of een elektronisch toezicht.
De veroordeelde kan vanaf dat moment een schriftelijk verzoek tot toekenning van een beperkte detentie of een elektronisch toezicht indienen, overeenkomstig de artikelen 29 en 49.'

Kan iemand dit vertalen in normale taal?
Snap er maar weinig van..

Reclame

Kingfisher

#4 , 21 dec 2012 11:25

4 maanden voordat je je straf moet uitzitten, zal je een brief krijgen van de directeur van de strafinstelling, met daarin inlichtingen over hoe je electronisch toezicht kan aanvragen. Vanaf dat moment kan je volgens de instructies van de brief het electronisch toezicht aanvragen.

Loxos
Topic Starter

#5 , 25 dec 2012 12:08

Oké, bedankt!

Terug naar “Andere”