auto

kim101
Topic Starter

auto

#1 , 30 sep 2007 12:40

mijn vriendin heeft besloten weg te gaan bij mij .als vrienden wil ze niet uit elkaar iets wat ik spijtig vind. we hebben samen een auto gekocht die wil ze hebben.maar ik weiger dat . hoe zit het juist.
het aankoopbewijs staat op beide namen het roos formulier staat op haar naam.de verkoper heeft verteld dat het aankoopbewijs teldt.van wie is de auto nu eigenlijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 30 sep 2007 12:44

Als je er logisch over nadenkt: op de factuur staat jullie beide namen, dus heb je hem samen gekocht. Indien ze hem wil houden, moet ze de helft van de huidige waarde van de auto terugbetalen.

Maar de wet is niet altijd logisch, dus misschien weet iemand anders hoe het wettelijk zit ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 sep 2007 13:36

Er is rechtspraak die oordeelt dat de factuur op zich niet bewijst wie de eigenaar is, maar dat belangrijk is wie betaald heeft.

scorpioen

Reclame

wolf2

#4 , 30 sep 2007 17:44

Inderdaad, omdat men een factuur kan laten schrijven op wiens naam men maar wil.
De auto is eigendom van diegene(n) die hem betaalde(n). Dat bewijzen is nog iets anders.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”