verkeersongeval, graag raad!

fout82
Topic Starter

Re: verkeersongeval, graag raad!

#16 , 03 dec 2012 14:24

amai, ik ben het moeilijk aan het maken hé...
zijstraat waar tegenpartij uitkwam = omgekeerde driehoek (B1)
baan waar wij op reden = voorrangsweg (B9) en gewone driehoek met plaatsgesteldheid (B15)

mijn excuses ik zat op een nederlandse website te kijken (andere nummering)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 03 dec 2012 14:32

Wegbeheerder heeft dus een fout gemaakt: B9 en B15 mogen niet samen geplaatst worden (niet dat dit iets uitmaakt hier).

freelance

#18 , 03 dec 2012 14:45

Klopt . Dat heb je met wegbeheerders . Heb een foto waarop 10 borden op afstand 20 meter . :roll:
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

lohabra

#19 , 03 dec 2012 23:36

Er bestaat maar 1 omgekeerde driehoek, deze heeft een rode rand en een wit vlak (B1). Het bord waar u naar refereert is een "ruit op punt" (B9). Volg de link eens die freelance postte, daar ziet u de prentjes met bijhorende codes.
[OFFTOPIC]

Vroeger was de omgekeerde driehoek B1 inderdaad nog éénduidig herkenbaar, ook al was hij ondergesneeuwd. Er was immers slechts 1 verkeersbord met die specifieke vorm.

Helaas, pindakaas! Nu heeft dit bord er echter twee broertjes bijgekregen, te weten: de B22 en B23 (fietsers rechtdoor of rechtsaf tijdens de roodfase van het verkeerslicht, weet je wel). En intussen zit ik persoonlijk halvelings te wachten tot er daar dikke vodden van komen. En we hier het eerste topic zullen krijgen met een vraag van iemand die bvb door de sneeuwval op een hem onbekend kruispunt niet meer kon uitmaken of hij nu een B1, dan wel een B22 of B23 op zijn rechterkant had ....

En zo zijn er nog wel kwesties te bedenken waarbij die B22/B23 voor juridische vodden zouden kunnen gaan zorgen. Ma bon, dat zou té ver offtopic zijn. Als dat nu al niet het geval is, tenminste.

[OFFTOPIC]
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

fout82
Topic Starter

#20 , 04 dec 2012 10:23

Maar dus... wat nu met mijn situatie?

Turaki

#21 , 04 dec 2012 10:53

Normaal gaat u in uw gelijk gesteld worden voor de schade, maar u kan daarnaast ook nog een boete krijgen voor rijden onder invloed.

Kali

#22 , 04 dec 2012 12:06

U hebt alarm geblazen, doch onmiddellijk daarna hebt u 0,18 mg/l geblazen, 0,22mg/l is 0,5 promille, waardoor u dus niet onder invloed was.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#23 , 04 dec 2012 18:28

Heeft fout82 een rijbewijs?

fout82
Topic Starter

#24 , 04 dec 2012 19:05

tuurlijk, vanwaar de vraag?

freelance

#25 , 11 jan 2013 22:15

Geen schrik hebben . Haaientanden OP ZICH ( alleen ) hebben geen betekenis . Ze moeten WEL vergezeld zijn van een bord , die aangeeft : kruispunt waar geen voorrang is . ( bord B 1 driehoek met punt naar beneden) . De haaientanden kunnen onzichtbaar zijn door bvb. sneeuw ; daarom is bord noodzakelijk.
Er is rechtspraak waarin de rechter oordeelt dat ook de aanwezigheid van enkel de haaietanden, de bestuurder uit die richting tot meer voorzichtigheid en het verlenen van voorrang had moeten aanmanen, ook al ontbrak de B1 ...
Rechtspraak citeren a.u.b. zo niet gaat u terug naar af . :twisted:
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Turaki

#26 , 12 jan 2013 13:59

Geen schrik hebben . Haaientanden OP ZICH ( alleen ) hebben geen betekenis . Ze moeten WEL vergezeld zijn van een bord , die aangeeft : kruispunt waar geen voorrang is . ( bord B 1 driehoek met punt naar beneden) . De haaientanden kunnen onzichtbaar zijn door bvb. sneeuw ; daarom is bord noodzakelijk.
Er is rechtspraak waarin de rechter oordeelt dat ook de aanwezigheid van enkel de haaietanden, de bestuurder uit die richting tot meer voorzichtigheid en het verlenen van voorrang had moeten aanmanen, ook al ontbrak de B1 ...
Rechter lijkt mij hier toch het reeds vaak aangehaalde artikel 5 over het hoofd te zien...

Terug naar “Verkeersongevallen”