En dan te weten dat men vroeger in maart, mei en augustus overal gratis GEZONDE katjes kon krijgen.
Mijn twee laatste poezen waren perzen met stamboom en beiden heb ik na veel kosten moeten laten inslapen wegens nierinsufficientie.
Dan liever mijn vorige "europese kortharen" die nooit iets mankeerden.
Mja en hoeveel van die gezonde katjes worden gedumpt of geëuthanaseerd denk je?
Ik ben het met je eens dat de kans op ziektes bij raskatten hoger is door allerlei oorzaken en teveel menselijke manipulatie (zou ons wat ver van het onderwerp afleiden), maar dat neemt niet weg dat een HTK ook van 'iets' moet sterven als ze het geluk heeft om oud te mogen worden, en de nieren zijn waarschijnlijk het zwakste orgaan bij katten in het algemeen en een van de meest voorkomende (natuurlijke) doodsoorzaken.
Ben zelf nogal een kattenmens maar heb nooit raskatten gehad. Dat "Europese kortharen*" nooit wat mankeren is natuurlijk helemaal niet waar, dan heb je gewoon geluk gehad. Hoe zijn ze dan aan hun einde gekomen?
Mijn aangelopen zwerver van nu 12 heeft een te snel werkende schildklier (komt heel veel voor boven de 8 jaar), enfin 'hàd' want ik heb hem laten behandelen in Merelbeke en hij lijkt genezen te zijn.
* Europese korthaar is eigenlijk een foute term want een ras apart