Het ging over een migratie naar een nieuwe lijn. We gingen een nieuwe lijn parallel opstarten naast onze bestaande, en als deze nieuwe geen problemen gaf zouden wij dan op eigen intiatief deze lijn afsluiten.
Dit laatste heb ik nooit zo begrepen. Ik had gedacht dat dit automatisch ging gebeuren, dus een miscommunicatie door mijn fout. Door interne laksheid bij onze administratie (boekhouding heeft de facturen niet door ons laten reviseren) heb ik nooit gemerkt dat deze factuur doorliep. Deze combinatie heeft dus geleid tot het resultaat dat wij 8.500 euro betaald hebben voor een internet lijn die we niet gebruikten..

Belgacom heeft hier een jaar later mondeling een opmerking over gemaakt. Opnieuw door interne laksheid is dit toen niet opgevolgd. Ik geloof niet dat dit via e-mail gebeur is. Ik was toen op vakantie en de opmerking is nooit bij mij geraakt.
Deze week is dit dan toch, door mijn toedoen, bij een contact voor een andere reden met de leverancier Belgacom, aan het licht gekomen. Zij vertelden me dat ik nooit geantwoord heb op hun vraag of de lijn moest afgesloten worden. Effectief, ik heb deze mail terug gevonden en daar wordt (in een zeer lange mail) 1 zin over gerept:
"Hou rekening dat een extra lijn zal moeten genomen worden om de oplossing in parallel te laten draaien gedurende 1 maand.
Graag opzeg van de oude adsl en pstn lijn per mail bevestigen?"
Over deze zin heb ik dus, helaas, over gelezen. Het was een bijzonder drukke periode.
De vraag is dus nu: hebben wij een verhaal om dit geld nog op te eisen? Op zich waren ze wel op de hoogte dat de oplevering van de nieuwe lijn geslaagd was. Ik heb hier meer dan 1 e-mail van als bewijs.
Dank voor een antwoord.