Bijzitter die verstek laat gaan

Letax
Topic Starter

Bijzitter die verstek laat gaan

#1 , 28 nov 2012 12:52

Vandaag kreeg ik een brief in de bus waarin stond dat ik 250 euro dien over te maken omdat ik zogezegd te laat was op de kiesdag.

In de brief echter staat al een fout, want ze stellen dat ik verstek liet gaan in de verkeerde gemeente.
Niet alleen dat, maar ik heb ook mensen die kunnen bevestigen, getuigen dat ik samen met hen aankwam en dus op tijd was.

Ik las al een ander topic, waarin vermeld stond dat het best is de boete te betalen.

Moest ik in fout zijn zie ik daar ook geen graten in, maar dit vind ik pure geldklopperij.

Maak ik ook maar een geringe kans, met getuigen en mijn pv, die een agent onlangs komen opnemen is?
Of mag ik mijn zuurverdiend loontje deels ophoesten zonder grondige reden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2012 14:37

Kan u wat meer uitleg geven over de feiten?

Was u bijzitter of plaatsvervangend bijzitter?

Als u bijzitter was, hoe komt het dat u uw taak niet hebt kunnen uitvoeren?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 29 nov 2012 07:46

Vandaag kreeg ik een brief in de bus waarin stond dat ik 250 euro dien over te maken omdat ik zogezegd te laat was op de kiesdag.

In de brief echter staat al een fout, want ze stellen dat ik verstek liet gaan in de verkeerde gemeente.
Niet alleen dat, maar ik heb ook mensen die kunnen bevestigen, getuigen dat ik samen met hen aankwam en dus op tijd was.

Ik las al een ander topic, waarin vermeld stond dat het best is de boete te betalen.

Moest ik in fout zijn zie ik daar ook geen graten in, maar dit vind ik pure geldklopperij.

Maak ik ook maar een geringe kans, met getuigen en mijn pv, die een agent onlangs komen opnemen is?
Of mag ik mijn zuurverdiend loontje deels ophoesten zonder grondige reden?
dat je samen met anderen aankwam, betekent niet dat je op tijd was. Was je er voor 7u45u (of wanneer je er moest zijn)? Heb je bijgezeten, waarom niet, ... ?

Reclame

VDG2

#4 , 29 nov 2012 07:52

In het bureau waar ik moest bijzitten werden de aanwezigheden, afwezigheden en de te laat komers allemaal op het daartoe bestemde formulier genoteerd, dat werd ondertekend door de voorzitter, de secretaris en de bijzitters.

Lijkt mij nogal vreemd dat die mensen allemaal iets ondertekenen waarop stond dat u te laat kwam, indien dit niet het geval zou zijn. Ik weet natuurlijk niet welke werkwijze in uw bureau werd gevolgd.

glenn1976
Contacteer: Website

#5 , 29 nov 2012 08:17

Bij ons was het electronisch stemmen. Wij moesten daar om 7 uur ten laatste toekomen. Een iemand kwam daar maar om 7u20 toe. Ook voor haar werd er een PV opgemaakt dat ze te laat was (en zal ze dus waarschijnlijk ook een boete krijgen)

Lijkt me zeer vreemd dat men zou noteren dat je te laat was als je aanwezig was op het tijdstip vermeld op je oproepingsbrief.
Heb je toen iets moeten ondertekenen? (meen me te herinneren dat die vrouw dat moest doen)
Natuurlijk kennen iedereen die opgeroepen wordt te "trukken van de foor" door zogezegd 5 min. te laat te komen en zo te hopen dat ze genoeg volk hebben zodat je terug naar huis mag.

VDG2

#6 , 29 nov 2012 18:23

Ik dacht ook dat de personen zelf iets hebben ondertekend, maar dat deel is redelijk vaag gezien het veel te vroeg was voor een zondag.

Terug naar “Actuele Thema's”