nieuwe huurder betaalt niet

freelance

Re: nieuwe huurder betaalt niet

#31 , 19 nov 2012 14:03

Zie topic , laatste post van Vandebos .

http://www.juridischforum.be/forum/view ... VAN+WOONST" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Topic Starter

#32 , 19 nov 2012 14:38

dus als ik het goed lees MOET de dienst bevolking van de gemeente een attest van woonst afleveren aan de verhuurder op vertoon van het huurcontract?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#33 , 19 nov 2012 18:54

Ter info dit staat op site Stad Antwerpen.
Zoals u kan lezen kunnen die het schriftelijk aanvragen u zal het bij de gemeente zelf moeten ophalen.
Dus dat u niet kan is het schriftelijk aanvragen.

Druk die blz van de site van Antwerpen misschien ook af.
Ik hoop dat ze in uw gemeente kunnen lezen :evil:

Ik heb cursief gezet

Uitzondering: gerechtelijke procedure

Notarissen en advocaten kunnen voor een gerechtelijke procedure het woonbewijs schriftelijk aanvragen.

Als u een woonbewijs van een andere persoon nodig heeft voor een gerechtelijke procedure, dan kan u dit alleen aanvragen in het districtshuis of stadskantoor tijdens een persoonlijk bezoek. Ter plaatse vult u een formulier in waarin u verklaart dat u de verstrekte gegevens alleen zal gebruiken voor een gerechtelijke procedure.

Tarief: gratis
Mee te brengen:
uw identiteitskaart (bij de aanvraag en/of het afhalen van het document);
wanneer een andere persoon het woonbewijs voor u afhaalt: een volmacht, zijn/haar identiteitskaart en ook uw identiteitskaart.

http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/3/42 ... zOTI1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

artemis

#34 , 19 nov 2012 19:01

.De gemeente dient dit inderdaad te verschaffen! Je kan hier via de volgende weg een verzoekschrift voor opstellen: https://www.jureca.be/juridische-produc ... tion=nqd3w

koen999
Topic Starter

#35 , 19 nov 2012 19:17

ok hopelijk kan ik hen zo overtuigen,
hartelijk dank voor de info

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#36 , 19 nov 2012 22:33

8_)

koen999
Topic Starter

#37 , 22 nov 2012 13:11

Ik heb het attest van woonst nu gekregen maar ze is ambtshalve uitgeschreven op 8/11/2012

wat dien ik nu te doen? afwachten tot ze ergens terug haar domicilie heeft?

freelance

#38 , 22 nov 2012 19:59

Als ik het goed begrijp staat er in het attest alleen dat persoon ambtshalve uitgeschreven is , en geen verder domicilie adres ?
( een ambtshalve uitschrijving is zoals het woord zegt : gebeurd door de ambtenaar , en niet door de persoon zelf . Hier kan dus wel iets meer achter zitten , wat hier overigens geen belang heeft ).
Praktisch :
Ik dacht dat het ook mogelijk was een "eenzijdig verzoekschrift " in te dienen . Daarbij wordt dan niet de tegenpartij vermeldt . Tenzij ik hierin gecorrigeerd word door anderen .
Hoedanook , kunt u inlichtingen hierover vragen bij griffie vredegerecht .
Tenslotte hebt u , dacht ik , het rijksregisternummer van zgn. huurder op het huurcontract , en kan deze persoon indien nodig opgespoord.

koen999
Topic Starter

#39 , 23 nov 2012 09:16

alleen het vorig domicilie adres en de datum dat ze uitgeschreven werd.
rijksregister nummer heb ik niet alleen de geboortedatum en het nummer van haar identiteitskaart
ik zal nog een maand of zo wachten ze zal zich vast nog ergens domicilieren

artemis

#40 , 23 nov 2012 13:45

Koen, wat beoogt u? Ontbinding van het contract en eventuele uitdrijving?

Ik ben geen expert in deze zaken en jammer dat Vandebos nu minder actief is maar ik meen mij te herinneren uit oudere topics rond dezelfde problematiek dat u dan aan allerlaatste aanmaning (waarin u vermeldt dat vredegerecht de volgende stap is) via AS naar de huurder stuurt op het huidige verhuuradres. Immers, als het om een contract hoofdbewoning gaat dan is de huurder ook verplicht om er te wonen en zich er in te schrijven (of zou die procedure moeten gestart hebben). Als hij dat niet doet of er niet mee bezig is, dan komt de huurder zijn contractuele verplichtingen niet na. Hoe dan ook, en zelfs al stuurt de huurder zijn kat, zal de uitspraak van de vrederechter in uw voordeel zijn en kan u verder.
Het mag uw probleem niet zijn dat de huurder zich niet domicilieert en op een vorig adres ambtelijk geschrapt is.

freelance

#41 , 23 nov 2012 14:38

ik zal nog een maand of zo wachten ze zal zich vast nog ergens domicilieren
Niet op vertrouwen . Persoon die ambtshalve uitgeschreven is , is daar in de meeste gevallen niet van op de hoogte .
nog een laatste AS naar adres huurwoning sturen , indien terugkomt , ongeopend bewaren . Direct vrederechter .
Met deze werkwijze zit je sowieso al weer een maand verder .
Wachten tot huurder boven water komt is "Wachten op Godot " .

sloeberken

#42 , 23 nov 2012 15:14

hallo

ik ben verhuurder en ik heb vorige week een huurcontract afgesloten dat inging op 1 november (we zijn nu 3 november)
huurder diende voor aanvang van het huurcontract 4 maand huur te betalen plus twee maand huurwaarborg op een geblokkeerde rekening te storten.
dit was niet het geval op 1 november en dus heb ik geweigerd de sleutels af te geven.

ik wil zo snel mogelijk het pand terug te huur stellen maar zit uiteraard ook vast aan het contract ik durf niet meteen een andere huurder aanvaarden.
hoe ga ik het beste te werk?
Er kan geen domicile zijn daar de huurder er nooit heeft gewoond, en woond die niet meer op zijn vorig adres. Denk dat dit best via vredegerecht opgelost word.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”