inbeslagname goederen

anoniemeke
Topic Starter

inbeslagname goederen

#1 , 20 nov 2012 16:08

Weet niet of dit onder de juiste topic staat maar heb mijn best gedaan

hier mijn verhaal.

Ik baat een zaak uit onder de vorm van een BVBA.

Nu staat mijn domiciel, alsmede mijn zakenpartner op het adres van de zaak.
Ik heb een brief onderschept van mijn zakenpartner waaruit blijkt dat hij openstaande schulden heeft.
Er is terecht een gerechtsdeurwaarder langsgeweest, op een ogenblik dat ik niet aanwezig was.

Deze heeft een lijst opgesteld met goederen die openbaar zullen verkocht worden indien deze schulden niet worden afgelost.

Ik heb deze lijst overlopen:
19 items in totaal

waaronder 12 van mij persoonlijk en 1 op naam van de BVBA.

Het grotendeel kan ik bewijzen via facturen op mijn naam, de rest via kassatickets + overschrijving en getuigenissen van familie dat sommige stukken degelijk van mij zijn.

Ik heb meteen contact opgenomen met de gerechtsdeurwaarder en die kon mij niks vertellen inzake beroepsgeheim.
Ik moet me wenden tot mijn zakenpartner.

Mijn vraag is nu of ze mijn spullen effectief kunnen inbeslag nemen? Bewijs of niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2012 16:32

Ja. Al een geluk dat je op de zaak bent gedomicilieerd, alhoewel dit domiciliefraude is en dus strafbaar, anders waren ook u privaatspullen opgeschreven. Alleen fakturen op uw naam kunnen aanvaard wodren door DW. Kassatickets of getuigenissen worden niet aanvaard.

anoniemeke
Topic Starter

#3 , 20 nov 2012 17:21

Domicielfraude? Hoe bedoel je?
En idd het zijn mijn privéspullen.

Reclame

mava105

#4 , 20 nov 2012 19:52

Woon jij ook op het adres waar je zaak gevestigd is? Dan is er geen probleem. Woon je echter ergens anders is het domiciliefraude.

freelance

#5 , 20 nov 2012 20:13

Woon jij ook op het adres waar je zaak gevestigd is? Dan is er geen probleem. Woon je echter ergens anders is het domiciliefraude.
"Nu staat mijn domiciel, alsmede mijn zakenpartner op het adres van de zaak." Citaat uit 1e post van TS .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

mava105

#6 , 20 nov 2012 20:20

Maar daarom weten we nog niet of hij er ook effectief woont.

freelance

#7 , 20 nov 2012 20:31

Zal weinig uitmaken voor de deurwaarder .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Andere”