aankoop ontdooid vlees bij Colruyt

eylis

Re: aankoop ontdooid vlees bij Colruyt

#16 , 20 nov 2012 12:41

verdorie ja...dus dat wil zeggen dat niet verpakte voedingsmiddelen door de mazen van het net glippen?
Nu als de winkel beroepseer heeft, vermelden ze het toch wel zelf zeker?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 nov 2012 13:02

Niet voorverpakte eetwaren hoeven geen etiket te hebben !

De slager plakt niet op ieder bestelling dat hij ter plaatse afsnijd een etiket.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis

#18 , 20 nov 2012 15:03

neen, maar hij zou het wel kunnen vertellen terwijl hij aan het snijden is : mevrouw dit vlees niet meer invriezen, want het is al eens ontdooid...

Reclame

artemis

#19 , 20 nov 2012 18:02

neen, maar hij zou het wel kunnen vertellen terwijl hij aan het snijden is : mevrouw dit vlees niet meer invriezen, want het is al eens ontdooid...
En dat doen ze dus niet tenzij je het specifiek zou vragen.
Ik heb nog een echte schapenbeenhouwer om de hoek. Hij verkoopt uitsluitend vers inlands lamsvlees en versnijdt de karkassen zelf. Hij heeft mij er attent op gemaakt dat de meeste beenhouwers ingevoerd en ontdooid lamsvlees verkopen. Ik ben er op beginnen letten en aan de lamskotteletten kan je het goed zien: die worden dan in bevroren toestand afgezaagd in plaats van afgehakt, waardoor ze over heel het stuk precies dezelfde dikte hebben. Ik kocht zo ooit lamskotteletten in een andere beenhouwer die zelfs nog niet volledig ontdooid waren.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#20 , 20 nov 2012 18:44

Als ik lamsvlees koop, dan koop ik dit altijd bevroren uit New Zeeland
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis

#21 , 20 nov 2012 21:12

Als ik lamsvlees koop, dan koop ik dit altijd bevroren uit New Zeeland
Dat weet je niet wanneer je die ontdooid bij je beenhouwer koopt.

Mariette

#22 , 24 nov 2012 08:52

Er staat wel degelijk "voorverpakte voedingsmiddelen". Toch wel een belangrijke nuance.
"voorverpakt" is niet hetzelfde als ontdooid.

Voorverpakt is vb. dat de gekookte ham reeds op voorhand gesneden en verpakt werd onder beschermde atmosfeer. Dit in tegenstelling tot niet voorverpakte ham die ter plekke wordt afgesneden bij de beenhouwer of aan de versstand.

Didymus

#23 , 25 nov 2012 22:14

Voorverpakt is vb. dat de gekookte ham reeds op voorhand gesneden en verpakt werd onder beschermde atmosfeer. Dit in tegenstelling tot niet voorverpakte ham die ter plekke wordt afgesneden bij de beenhouwer of aan de versstand.
Ja, dus in het laatste geval moet er niet worden vermeld dat het over een ontdooid product gaat en dát was precies mijn punt.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Consumenten Koop”