'Action en garantie'

Dr dre
Topic Starter

'Action en garantie'

#1 , 19 nov 2012 13:55

Hoi iedereen,

Kan er iemand mij helpen met de Nederlandsche vertaling van het Franse begrip 'action en garantie' ? Ik heb al geprobeerd via google een vertaling/defenitie te vinden, zonder echt resultaat. Volgens het internet zou het iets betekenen als de actie die je kan instellen tegen je verzekering als je voor iets aansprakelijk wordt gesteld en er aan de voorwaarden voldaan wordt om dit te verhalen op de verzekering. Dit lijkt me te kloppen in de context van het arrest.

Met vriendelijke Groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker

#2 , 19 nov 2012 15:08

Hoi iedereen,

Kan er iemand mij helpen met de Nederlandsche vertaling van het Franse begrip 'action en garantie' ? Ik heb al geprobeerd via google een vertaling/defenitie te vinden, zonder echt resultaat. Volgens het internet zou het iets betekenen als de actie die je kan instellen tegen je verzekering als je voor iets aansprakelijk wordt gesteld en er aan de voorwaarden voldaan wordt om dit te verhalen op de verzekering. Dit lijkt me te kloppen in de context van het arrest.

Met vriendelijke Groet
Kan U de "volledige" zin neerpennen?

Justiceseeker

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 nov 2012 15:21

vordering in vrijwaring

Reclame

Dr dre
Topic Starter

#4 , 19 nov 2012 17:14

Kan U de "volledige" zin neerpennen?

Justiceseeker
L'action en garantie est recevable.
vordering in vrijwaring
Bedankt !

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 19 nov 2012 23:12

De vordering is ontvankelijk, dwz voldoet aan de formele vereisten. Daarmee is echter nog niet gezegd dat ze ook gegrond is, dwz dat ze voldoet aan de inhoudelijke vereisten.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Consumenten Koop”