Ja, als dat allemaal klopt moet ik natuurlijk mijn visie herzien dat ik geen financiele voordelen heb bij het bij mij domicilieren.
Maar dat is niet mijn motivatie. Ik erger me gewoon aan het feit dat de "verdeling" niet kan gebeuren op basis van het beste voor mijn dochtertje, maar puur vanuit financiele beweegredenen.
Eigenlijk kan je stellen dat ik uit protest hiertegen de dom. bij mij wil houden. Ze is geen melkkoe die je inkomen aandikt he.
Uiteraard zal deze regeling wel nadelen kennen maar het is allesinds een goede basis om vanuit die regeling beide ouders maximaal betrokken te krijgen/houden bij de opvoeding van de kinderen.
Hou ons hier op de hoogte van de ervaringen zou ik zeggen.
Dat vind ik ook, daarom ben ik ook onmiddellijk akkoord gegaan met co-gezag en bilocatie. Maar makkelijk is het inderdaad niet.
Deze regeling loopt nog maar een week, en er zijn al de nodige discussies.
Bijv: We wonen in dezelfde straat. Ik haal mijn zoontje na schooltijd op , en moet mijn dochterje daar laten in de opvang. Haar broer moet mee en zij moet daarblijven. Vader vindt dat ze niet genoeg structuur heeft als ze een uur en half bij mij zou blijven tot hij thuis is. In mijn ogen is het erger dat ze mij en haar broer ziet vertrekken en niet mee mag.
Wie heeft nu gelijk? Zijn therapeut geeft hem gelijk, structuur is het belangrijkst. Mijn moederinstict (en de vragen van mijn dochtertje) zeggen anders.
Maar ik wil ook geen ruzie maken, (op zich kan ik dat ook niet, het is zijn week) dat is ook niet in haar voordeel.
En zo zijn er nog dingen. Maar het staat nog in zijn kinderschoenen (overeenkomst staat nog niet volledig op papier), met de tijd zullen de plooien wel glad strijken denk ik.
Ik hou je zeker op de hoogte!