Terugvorderen lesgeld

axflow
Topic Starter

Terugvorderen lesgeld

#1 , 13 nov 2012 17:38

Mijn vriendin heeft zich ingeschreven bij een groothandel die opleidingen voorziet. Die 'school' ligt op een uurtje rijden van hier, maar mijn vriendin had de grootste problemen om de school te bereiken (verschillende wegomleggingen, het moeten nemen van een veerboot om de overkant te bereiken, etcetera). Ze had beter eerst gaan kijken waar die school juist lag, maar had niet gedacht dat de bereikbaarheid een probleem zou zijn. Nu heeft ze de situatie voorgelegd aan deze school met de vraag haar lesgeld terug te krijgen. Tot op heden geen antwoord gekregen. Nu is mijn vraag of deze school al dan niet verplicht is om terug te betalen.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 14 nov 2012 12:38

Ik kan me niet direct een basis inbeelden waarop u kan steunen om het lesgeld terug te krijgen, hetzij dat u "afziet van de aankoop" (bij gebrek aan betere verwoording), maar ik neem aan dat de periode waarin u dit kan doen al verstreken is (wegens geen kennis van de data).
Zoals u zelf aanhaalt: alle gegevens waren gekend bij het akkoord: locatie, tijdstippen... Enige mogelijkheid om in dergelijke gevallen geld terug te krijgen is wanneer de opleiding ineens ergens anders plaats zou vinden (eenzijdige wijziging).

mapleleiah

#3 , 15 nov 2012 16:15

Vele scholen, vooral van het privé-type, voorzien de opzegmodaliteiten in het contract of inschrijvingsdocument. Lees dat eens na. Het is heel goed mogelijk dat het lesgeld onder geen enkel beding teruggevorderd kan worden, tenzij de school zelf de cursus annuleert.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”