verzoekschrift wijziggen ?

PASCAL.032
Topic Starter

verzoekschrift wijziggen ?

#1 , 13 nov 2012 00:49

Een huurder heeft de sleutels van zijn studio gekregen voor dat hij zijn contract heeft getekend.

Nu heeft hij al 2 maanden nog geen huur betaald, geen waarborg en de contract niet getekend.

Volgens de politie kan ik hem enkel uitzetten via vredegerecht.

Moet ik de gewone verzoekschrift wijziggen in zo'n geval?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 13 nov 2012 01:49

Hebt u de " huurder" reeds per aangetekend schrijven in gebreke gesteld ? Is sterk aan te raden vooraleer naar de Vrederechter te stappen .
Als er geen contract getekend is , geen huur noch waarborg betaald , hebt u ook geen bewijs dat er een huurder is . En mischien ook geen sleutels meer ...
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Xastheron

#3 , 13 nov 2012 08:04

Spreek niet over "huurder" maar over "bezetter". Eigenlijk is de persoon die zich in uw studio bevindt niets minder dan een kraker.

Zorg ervoor dat u in de verzoekschriften ook nergens "huurder", "huur" of "huurovereenkomst" meldt, tenzij u misschien nog hoopt een huurcontract aan te gaan met de persoon in kwestie, wat ik ten zeerste afraad gezien de historie die u nu meemaakt.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2012 10:53

.Goede raad voor een volgende huurder: NOOIT sleutel afgeven zonder ondertekend kontrakt, waarborg en eerste maand huur ontvangen te hebben.

Terug naar “Huren”