Nieuwe tv kapot

zinoboy
Topic Starter
Berichten: 4

Nieuwe tv kapot

#1 , 18 aug 2012 16:23

Ik kocht onlangs een led-tv toestel en een ijskast bij vandenborre.

Tv zelf meegenomen, en thuis uitgepakt en alles volgens "het boekje" gedaan.
Voet eronder gevezen terwijl toestel op een deken op de tafel lag.
sluit het toestel aan, en scherm is kapot. Het lijkt of er iemand met een stomp voorwerp tegen het scherm gestoten heeft.

Ik 's anderendaags terug naar de winkel en krijg te horen dat ik geen garantie heb op dat toestel, omdat de schade waarschijnlijk veroorzaakt is door het transport of door het verkeerd installeren. En omdat ik het toestel zelf heb meegenomen, ben ik zelf verantwoordelijk voor de schade. (de doos was niet kapot)
Ze konden niks voor mij doen.
Heb gevraagd waar dat dat ergens op papier stond, maar dat konden ze mij niet vertellen.

Heb toen de ijskast geannuleerd, wou mijn geld terug, maar dat ging ook niet, enkel waardebon voor vandenborre. Dit terzijde.

Plots konden ze wel iets voor mij doen. Ze konden, op hun kosten, het toestel opsturen naar de reparatiedienst, om daar te laten nakijken hoe de schade veroorzaakt is. en daar ben ik nu op aan het wachten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2
Berichten: 785

#2 , 18 aug 2012 18:02

De eerste zes maanden ligt de bewijslast bij de verkoper. De winkel zal dus dienen aan te tonen dat dit gebrek niet aanwezig was bij de verkoop, maar dat dit nadien door u (of iemand anders) werd veroorzaakt. Laat u dus niet direct afschepen!

Even wachten en de links naar de wetgeving inzake consumentenkoop (ik veronderstel dat u als consument heeft gekocht) zullen wel volgen.

zinoboy
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 18 aug 2012 22:46

Aan de buitenkant van het scherm is helemaal niets te zien. En dan was het ook al te laat eigenlijk.
Ik had eigenlijk, toen ik de tv meenam, in de winkel moeten vragen om tv uit te pakken en daar te testen. Maar ik denk dat weinig mensen dat doen.

Reclame

Fore
Berichten: 1298

#4 , 19 aug 2012 09:57

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Asterx
Berichten: 179

#5 , 20 aug 2012 12:56

Uit eigen ervaring, hetzelfde probleem gehad met strijkijzer. Aangekocht, 2 weken na aankoop uit de verpakking gehaald, blijkt een onderdeel afgebroken te zijn.
Mee terug geweest naar X, manager wilde het niet omruilen omdat het item 2 weken voordien al gekocht was. Wou het enkel opsturen ter herstelling.
In de winkel zelf naar fabrikant gebeld, Y, deze gingen contact opnemen met X, en indien ze het zelf niet wilden omruilen zouden ze zelf een toestel opsturen per koerier. iets later wandelde ik naar buiten met een nieuw toestel.

Je hebt ook de consumentendienst van de winkelketen X zelf. Het helpt als je contact met hen opneemt, ongeacht wat men in de winkel tegen U vertelde.

je niet laten vangen, van je afbijten!

Tot op heden koop ik nog meestal alles bij die keten.


[aangepast, Namen:Vandebos]

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 aug 2012 14:38

Misschien de naam van de firma weghalen?
Kwestie dat site geen lanst van Vdb krijgt. :D
Vandebos dus :lol:

Zoonlief had bij de voornoemde firma de regelgeving bij zich ..
Raar met de manager erbij was het in een twee drie geregeld.
Garantieregeling.

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;

zinoboy
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 12 nov 2012 22:58

Heb onlangs telefoon gekregen, met de vraag wat er juist gebeurd was. en heb een week later een ander toestel gekregen.

Bedankt voor alle hulp


mvg

Zinoboy

Terug naar “Consumenten Koop”