laptopscherm kapot - garantie

VDG2

Re: laptopscherm kapot - garantie

#16 , 08 nov 2012 18:33

Stel hen aangetekend in gebreke. U heeft geen enkel bewijs ontvangen dat hen vrijstelt van hun wettelijke verplichtingen. Ze rekenen er net op dat u het zo laat! Laat u niet doen!

De persoon in volgende topic heeft zich niet neergelegd bij de argumentatie van de leverancier én heeft de garantie kunnen afdwingen: http://www.juridischforum.be/forum/view ... ilit=Vocht" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is hun wettelijke plicht waar ze onderuit proberen komen. Hou voet bij stuk!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
aia
Topic Starter

#17 , 08 nov 2012 18:48

Mijn man heeft blijkbaar al getekend voor herstel, dan zal het wel te laat zijn om hen in gebreke te stellen denk ik. Ik heb trouwens ook totaal geen idee hoe ik zoiets zou moeten aanpakken

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 nov 2012 19:00

Plaats en datum
Aangetekend - opgesteld in tweevoud ( twee identieke exemplaren waarvan een voor uzelf)
aan firma x

Op datum y heb ik een omschrijving product met de nodige nummers) gekocht
Op datum z heb ik ...u doet uw verhaal.

Volgens de wet http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false; hier naam en datum en
volgens http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
is deze schade ontstaan binnen de eerste zes maand van de aankoop.
Het is aan u om te bewijzen dat ....
Gelieve mij een nieuwe laptop te bezorgen/ deze te herstellen/ of indien deze niet kan hersteld worden mij de aankoopsom terug te betalen.
Voor de goede orde stuur ik deze brief eveneens per gewone post. ( dat is een copie van het aangetekend schrijven).
Ik zal tevens de economische inspectie en (indien u lid bent Testaankoop)in kennis stellen.
(( sommige grote winkelketens reageren pas indien dit laatste ook door koper vermeld werd )
U kan de brief zo versturen dat u antwoord terugkrijgt via bpost ( nl datum en handtekening wie de brief ontvangen heeft)

Zoonlief heeft een maand of drie geleden ook een probleem met een laptop gehad ... zelfde verhaal tot hij de wet (die hij bij zich had) bovenhaalde.
Resultaat geld is teruggestort gezien ze geen andere meer konden leveren. Was een grote winkelketen.

PS de kat(er) wel die sproeit ....

Reclame

aia
Topic Starter

#19 , 08 nov 2012 19:13

Bedankt!

Sproeiende kat is uitgesloten, en ik denk dat ik dat wel zou gemerkt hebben, het is een witte laptop, nogal vlekgevoelig dus ;-)

RonnyKing

#20 , 08 nov 2012 19:46

als u man natuurlijk getekend heeft voor herstel dan zal u natuurlijk nog weinig kunnen inbrengen want dan hebben zij een bewijs dat je het wil laten herstellen...
Ik zou een mail sturen naar de fabrikant om je beklag te doen.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#21 , 08 nov 2012 22:26

als u man natuurlijk getekend heeft voor herstel dan zal u natuurlijk nog weinig kunnen inbrengen want dan hebben zij een bewijs dat je het wil laten herstellen...
Ik zou een mail sturen naar de fabrikant om je beklag te doen.
Als de TS zou getekend hebben voor herstel, dan is het nog steeds aan de verkoper om dit kostenloos te doen.

aia
Topic Starter

#22 , 09 nov 2012 07:53

Dus ik kan ze nog in gebreke stellen? Ik voel me echt niet goed bij toegeven...

RonnyKing

#23 , 09 nov 2012 10:38

denk niet dat je ze nu nog in gebreke kan stellen gezien je reeds akkoord gegeven hebt met herstel(er zullen daar wel voorwaarden op gestaan hebben)
spijtig ze dekken hun altijd goed in met hun voorwaarden :(

aia
Topic Starter

#24 , 09 nov 2012 11:38

Ik weet in elk geval wel waar ik nooit nog iets koop ;-)

Bedankt voor alle hulp.

VDG2

#25 , 09 nov 2012 12:55

De verkoper mag de wettelijke garantie niet beperken. Dergelijke overeenkomst lijkt mij dan ook nietig. Hier kan u alvast klacht indienen tegen dergelijke praktijken: http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... ne_klacht/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Consumenten Koop”