Beste allemaal,
Zoals sommigen onder jullie al zullen weten is een heel grote en bekende Nederlandse supermarktketen bezig de Belgische markt te veroveren, en dit vooral via de provincie Antwerpen. Zo zijn er al 3 van dergelijke supermarkten in mijn thuisstad.
Deze supermarkt geeft niet automatisch een kasticket. Bij het afrekenen wordt telkens en enkel terloops gevraagd 'Wenst u een ticket?'. Als de klant ja antwoordt, dan wordt er op een aparte toets gedrukt en duurt het wel even voor het ticket uit de kassa komt. Het ticket komt dus niet automatisch. Ik hoor van vrienden dat het er in andere Belgische filialen van deze supermarkt net hetzelfde aan toe gaat, dit tot ieders ergernis. In geen enkele andere supermarkt in dit land gaat het er zo aan toe, je krijgt automatisch een ticket waarop je vrij bent om het mee te nemen of niet.
Ik vind dat bizar en niet normaal. Is dit wettelijk?
Laat de Belgische wetgeving toe dat een kasticket enkel op verzoek wordt afgedrukt en geleverd?
Nog vreemder is dat ik deze supermarkt regelmatig in Nederland bezoek en dat er daar wel systematisch een kasticket wordt gegeven, wat ook maar normaal is.
Wat kan er dan achter zitten dat ze dit in België niet automatisch willen doen, enkel op verzoek van de klant?
Heel vreemd vinden ik en andere klanten van deze supermarkt.