Vochtschade

Twan18
Topic Starter

Vochtschade

#1 , 06 nov 2012 17:42

Op een gegeven moment las mijn Htc one x mijn simkaart niet meer. Ik andere simkaarten geprobeerd maar dat bleekt ook niet te werken. Ik heb toen Hi smartcare gebeld om een reparatie te melden. De volgende dag kwamen ze hem dan ook netjes op halen. Na een week belden ze dat hij gemaakt was. Ik helemaal blij dat hij gemaakt was en dat hij niks kosten. Ik had een afspraak gemaakt voor Donderdag avond. Toen het zo ver was, zijn ze niet op komen dagen, dus ik meteen de volgende dag weer gebeld. Wat bleek, ze konden mijn huis niet vinden. Beetje gek met de techniek van tegenwoordig(Tom Tom). Ik weer een vervolg afspraak gemaakt. Uiteindelijk zijn ze wel opkomen dagen. Ik vlug mijn simkaart in mijn mobiele telefoon gedaan. Wat bleek hij deed het nog niet. Ik verder in de doos kijken. zat er een briefje van Htc zelf bij dat er vochtschade geconstateerd was. Ik helemaal over de rooie, omdat ik de mobiel nog geen 2 maanden in gebruik had en altijd een beschermhoesje om heeft gezeten altijd zuinig mee hebt gedaan. Ik heb de volgende dag meteen weer de klantenservice gebeld dat het na mijn mening niet kon. De vrouw aan de lijn vond het ook heel gek, omdat bij de reparatie geen factuur zat, hoeveel het dan wel gaat kosten. De mevrouw stelde voor om mijn mobiel nog een keer ter reparatie aan te bieden. Na een week kreeg ik weer bericht dat hij niet gemaakt kon worden, omdat er dus vochtschade geconstateerd was. Na mijn mening is dat vreemd, want mijn telefoon doet voor de rest helemaal goed. Het enigste probleem is dat hij mijn sim kaart niet lees maar goed. Ik heb toen mijn mobiel weer terug gestuurd gekregen door Hi. Ik ben toen zelf naar kpn repair en go center gegaan. De man die mijn daar heeft geholpen heeft de telefoon tot de batterij op gemaakt. Hij had hem niet verder open gemaakt, omdat de batterij in mijn telefoon heel gevoelig was. Hij was bang dat hij de batterij kapot maakten. De man kon wel zien dat de vocht indicator in de telefoon niet verkleurd was, dus als er vocht in mijn telefoon te zien zou zijn moet het vocht die er in is gekomen wel heel minimaal zijn. Ik heb mijn mobiel erna nog opgestuurd naar fix support, die hadden wel de mogelijkheid om de mobiel nog verder open te maken dan de batterij. Ik had inmiddels ook een foto van Hi gekregen. Ik had die dan ook meegestuurd naar fix support. Na een tijdje kreeg ik bericht van fix support dat hij echt niet meer gemaakt kon worden. De man zei wel dat de vochtschade heel minimaal was. Maar het was net verkeerd uitgevallen. Ik vind het heel gek dat er vocht in mijn toestel is gekomen, zoals ik al eerder heb gemeld heeft de mobiel altijd een bescherm hoesje gehad en is na mijn weten nooit in aanraking met vocht geweest. Ik heb met dit verhaal de hi klantenservice opgebeld. Ze zeiden dat er door transpiratie vocht al vochtschade kon optreden. Maar iedereen heeft zijn mobiel altijd in de zak en mensen fietsen altijd wel is in de regen. Kan hij daar dan al niet tegen? Ik had mijn mobiel ook nog maar 2 maanden toen hij kapot ging. Je hebt toch ook een wettelijke garantie van 6 maanden? Ik vraag mij eigen ook af wat je aan Hi toestel lease hebt, want eerst kon je gewoon kosteloos laten repareren bij een KPN center. Ze hebben tegen mij gezegd dat ik altijd gratis een nieuwe mobiel telefoon kreeg waarmee ik alle gemakken van mijn abonnement kon gebruiken. Maar dat bleek dus zo ook niet te zijn. Ik moet nu nog 2 jaar met mijn abonnement. Het 2de jaar ga ik ongeveer 38 euro per maand betalen. Waarvoor een Samsung young, die ik voor 70 euro kan kopen bij hi, dat ga ik dus echt niet doen. Ik wil voor 38 euro per maand geen 2de rangs telefoon. Ik vind het van Hi zeer zwak dat ze mijn geen nieuwe telefoon aanbieden, omdat de vochtschade die geconstateerd is zeer minimaal is en bij het net verkeerd is uitgevallen en ik had mijn mobiel nog maar 2 maanden. Ik ben nu al 6 jaar klant van hi. Ik heb nooit problemen mee gehad met Hi, totdat dit kwam. Als mijn abonnement is afgelopen ga ik mijn abonnement wel opzeggen. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een nieuwe telefoon krijg?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 07 nov 2012 08:11

Er zijn hier de laatste dagen nog wat topics gepost over beschadigde (telefoon)toestellen. In deze zal u de correcte links naar de regelgeving over consumentenrechten vinden.

Wat ik u wel al kan meegeven is dat de bewijslast in de eerste 6 maanden bij de leverancier ligt, en ze dus zeer duidelijk moeten documenteren waarom men waterschade aankaart enz enz.

Lightning

#3 , 07 nov 2012 08:22

U gaat met uw verhaal best te rade op de Nederlandse tegenhanger van dit forum: http://www.rechtenforum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”