#1 , 05 nov 2012 14:07
Op 9 augustus 2012 kocht ik een laptop bij een gekende keten. Op 25 oktober merkte ik plots een verkleuring aan de zijkant van het scherm. De dag erna kwamen er 2 verkleuringen bij, terwijl ik de laptop gebruikte, deze keer aan de andere kant van het scherm. Omdat het nog zo'n recent aangekocht toestel was, heb ik hem op 27 oktober 2012 binnengebracht ter reparatie. De vlekken werden aan de balie bekeken, ze "hadden zoiets nog nooit gezien".
Vandaag kreeg ik telefoon, volgens de reparatiedienst zou het om waterschade gaan. Ik ben er zeker van dat het dit niet is, ik weet hoe waterschade aan een scherm eruit ziet, en deze vlekken zijn anders, ik heb ze voor mijn ogen zien ontstaan en groter worden, en er is zeker geen vloeistof over gegoten. Dit kan ik uiteraard niet bewijzen... Nu heb ik de keuze: of ik laat hem herstellen, wat mij 204,4 euro zal kosten, of ik neem hem onhersteld terug, wat me dan een 60 euro gaat kosten, of ik doe niets, en dan ben ik ook mijn laptop kwijt. Er gaat me een mail gestuurd worden, waarop ik ga moeten antwoorden welke actie ik wens.
Hoe reageer ik nu het beste? Ik wil mijn laptop terug, liefst hersteld, en desnoods betaal ik wel, maar ik vind het wel gemakkelijk, zeggen dat het waterschade is, waardoor de garantie vervalt, zonder enig bewijs van hun kant...