Als de man 1 a 2u ter plaatse was + verplaatsingskosten dan hebt u ongeveer €100 betaald aan "onderdelen". Ik zou ervan uit gaan dat dit een "kleine herstelling" is hoor.Nu vraag ik mij af, hoe worden kleine en grote werken gedefinieerd ? De kosten zouden rond de 250 euro liggen inclusief de werkuren.
Lees de wettelijke bepalingen eens na over indexverhoging. In het subforum "nuttige documenten" onder vastgoedrecht zal u de links vinden.Nu dreigt de verhuurder om de index te verhogen indien we dit niet zelf betalen.
Dit zal een leek (excuses als ik mij hierin vergis) wel vaker verteld worden. Een zelfstandige technieker durft wel eens vlotjes te vertellen dat wat u hebt staan rommel is, als hij u daardoor een nieuwer model kan verkopen. Neem dit maar met een korrel zout (of een bakje zout...).De technieker vertelde ons dat de centrale verwarming , ik citeer , "een prutsapparaat" was en deze toch al een bepaalde ouderdom heeft (7 jaar)
Als huurder NOOIT (lees NOOIT) zomaar weigeren de huur te betalen.De verhuurder moet de woning onderhouden en de verborgen gebreken herstellen. Hij moet dus de nodige herstellingen doen. Doet de verhuurder dit niet, dan kan de huurder
...
- weigeren de huur te betalen
...
Zeer correct, dat de ene partij zijn contractuele verplichtingen niet nakomt, geeft de andere partij niet het recht om zomaar zijn verplichtingen niet na te komen. De kosten voor een defecte verwarming vallen trouwens altijd ten laste van de verhuurder, tenzij deze kan aantonen dat de huurder zelf verantwoordelijk is voor het defect.Als huurder NOOIT (lees NOOIT) zomaar weigeren de huur te betalen.De verhuurder moet de woning onderhouden en de verborgen gebreken herstellen. Hij moet dus de nodige herstellingen doen. Doet de verhuurder dit niet, dan kan de huurder
...
- weigeren de huur te betalen
...
Om huurvermindering wegens genotsderving te bekomen dient men via de vrederechter te passeren. En alvorens men zover is, heeft men eerst de weg van ingebrekestellingen en redelijke termijnen gevolgd om de verhuurder de kans te geven aan zijn verplichtingen te voldoen.
weigeren om huur te betalen is wel het allerslechtse antwoord dat je kon geven.- weigeren de huur te betalen
.
De verplichte onderhoud van het apparaat is volgens de staat 2 jaar maar de verhuurder zou dit jaarlijks willen. In de voorbij drie jaar hebben we de ketel 2x laten kuisen.Hebt u als verhuurder de voorgaande jaren het verplichte onderhoud laten uitvoeren?
Een apparaat van 7 jaar is nog geenszins afgeschreven, we kunnen hier dus niet spreken van een oud apparaat.
De man was hier 3u30 min en vertelde me dat de kosten boven de 250 euro zouden bedragen dus dan vraag ik me nog eens af , wat is een kleine herstelling ? staat er een bepaald bedrag op ? en zoals iemand anders me vertelde is slijtage voor de verhuurder en dat was de fout volgens de techniekerAls de man 1 a 2u ter plaatse was + verplaatsingskosten dan hebt u ongeveer €100 betaald aan "onderdelen". Ik zou ervan uit gaan dat dit een "kleine herstelling" is hoor.
Zelfs met een begeleidend schrijven is het inderdaad zowat het slechtste advies dat je kan geven aan een huurder.Dat je nooit zomaar je huur niet moet betalen, klopt inderdaad. Vanzelfsprekend dien je naast het niet betalen van de huur, de verhuurder in kennis te stellen van de redenen waarom je dat niet doet.
Maakt dit deze mogelijkheid dan plots het "slechtst mogelijke advies"?...