Op 1/10 betrek ik mijn nieuw appartement en ik spreek mondeling af met de eigenares om te huren voor een jaar. We besluiten electriciteit, water en verwarming af te rekenen via haar zodat alles op haar naam blijft, we schrijven de tellers af en ondertekenen beiden. Ze zegt zo snel mogelijk een contract en plaatsbeschrijving op te maken. Dit is echter nog niet gebeurd en ze is momenteel op verlof en niet bereikbaar.
Ze woont al lange tijd samen met haar nieuwe vriend en woonde niet meer in het appartement maar haar domicilie staat er nog, ze had gezegd deze te verplaatsen. Echter komt gisteren de wijkagent langs om mij in te schrijven en hij merkt op dat zij daar nog altijd ingeschreven is. Hij zou haar proberen te bereiken en ik heb een papier gekregen dat ik pas ten vroegste 10 dagen nadat hij is langsgeweest mag langsgaan met het papier dat hij mij gaf naar het stadhuis.
Ik zit stilaan met de handen in het haar. Ze is niet bereikbaar, ik heb nog steeds geen contract (maar wel al 2 maanden betaald) en nu begin ik te vrezen voor mijn domicilie, de wijkagent deed precies achterdochtig en was nogal kortaf. Kan mijn domicilie hierdoor geweigerd worden? Ik hem hem duidelijk gezegd dat ze hier al heel lang niet meer woont, maar ik ken haar huidig adres niet. Ik begin me stilaan zorgen te maken!