Niet terugstorten van de huurwaarborg

tapinkenia
Topic Starter

Niet terugstorten van de huurwaarborg

#1 , 05 nov 2012 16:37

Allen,
Ik heb aan Korfina reeds 14 dagen een formulier 'opheffing van de huurwaarborg' gemaild welke ze ook hebben ontvangen. Dit formulier was door zowel huurder als verhuurder ondertekend en de volledige waarborgsom mocht ter beschikking gesteld worden van de huurder. Nu zegt Korfina dat ze een verzet hebben ontvangen van de verhuurder om de waarborg dan toch niet vrij te geven. Is dat verzet juridisch ok. m.a.w. kan 1 partij (verhuurder) een eerder gemaakte afspraak, zijnde opheffing huurwaarborg éénzijdig wijzigen?

WP

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 nov 2012 19:28

Neem contact op met de verhuurder.

tapinkenia
Topic Starter

#3 , 05 nov 2012 20:06

Deze spreek ik liever niet meer.

Reclame

Vandebos

#4 , 05 nov 2012 22:50

Als u de reden van het verzet niet kent is het moeilijk te ageren.

tapinkenia
Topic Starter

#5 , 05 nov 2012 23:05

wss omdat ik hem nog 14 dagen huur verschuldigd ben. Ik hem de verhuurder al meermaals toegelicht dat ik deze zal betalen als ik de afrekeningen van de gemeenschappelijke kosten van de jaren 2007-2008-2009 en 2010 ontvang. Ik heb deze al meermaals gevraagd en nooit gekregen. Maar het gaat er mij om dat hij eerst wel de waarborg vrijgeeft en dan eenzijdig kan beslissen om dit niet meer te doen.

Tope

#6 , 05 nov 2012 23:30

Moet de verhuurder zijn verzet tegen het vrijgeven van de huurwaarborg niet motiveren?

Vandebos

#7 , 05 nov 2012 23:42

Niet betaalde huur is voldoende motivering.

Ik vrees dat dit een geding zal worden.

Tope

#8 , 05 nov 2012 23:53

Voordat de verhuurder akkoord ging met het vrijgeven van de huurwaarborg, wist hij toch al dat die 2 weken huur nog moesten betaald worden. En dan nog, 2 weken huur wegen toch niet op tegen een huurwaarborg van 2 maanden? Heeft die verhuurder eigenlijk wel het recht om de volledige huurwaarborg te blokkeren?

Terug naar “Huren”