brief gekregen ivm met schade

wendy76
Topic Starter

brief gekregen ivm met schade

#1 , 17 sep 2007 13:12

Eerst zeggen dat ik wel gegelijk grote schade heb aangedaan.
in mijn brief word verwezen naar een offerte van een expert ivm de schade ze vragen bijna heel mijn waarborg en indien ik niet akkoord ben moet ik op eigen kosten en binnen een termijn van tien dagen een tegen expertise laten maken. Er was een gedetailleerde plaatsbeschrijving gemaakt bij intrede en nu ook na schade die ik ook reeds heb getekend om schade te bekennen.

Vragen mogen ze dit?
Wat kan ik doen?
Als ik niets doe kunnen ze de borg dan gewoon inhouden?

Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 17 sep 2007 21:12

Heeft u zelf enig idee van de kostprijs van het herstellen van de door u toegebrachte schade? Indien uw idee hierover in de verste verte niet in de buurt komt van het bedrag van de waarborg, kan u eventueel een tegenexpertise laten maken.

wendy76
Topic Starter

#3 , 17 sep 2007 21:49

tja het zam ongeveer wel rond die prijs zitten als het niet meer is

Reclame

citroentje

#4 , 17 sep 2007 23:52

Als je van de schade op de hoogte ben en je bekent,is het het goederecht van de verhuurde om je waarborg in te houden en ja als hij niet toekomt zal je mogen bijleggen ook.
De verhuurder staat sterk in zijn schoenen met dat er een plaatstbeschrijving gebeurt is,van toen je erin kwam en je vertrek.

Het is nooit fijn om je waarborg te verliezen,maar je zeg zelf dat er grote schade is toegebracht gedurend je verblijf in de woning,dus zal je nu op de blaren zitten en jammer dat ik het zeg,maar je heb het zelf gezocht.
Als ik huur verzorg ik de woning als me eigendom ik heb nog altijd respect voor andermans gerief.

Terug naar “Huren”