Wachten op huurwaarborg

EASTEND
Topic Starter

Wachten op huurwaarborg

#1 , 29 okt 2012 18:23

Hoi,

Wij zijn verhuisd van een appartement naar een huis. Op 7 oktober hebben wij de sleutels overhandigd, hebben onze huurbazen gezegd dat alles in orde was. Ze dienden mij enkel nog een formulier op te sturen (kopie eigendomsakte vermits tijdens de periode dat we daar hebben gewoond, zij het appt hebben overgekocht van onze eerste huurbaas), waarmee ik dan naar de bank kon gaan , en dan zou de waarborg worden vrijgegeven.
Na meerdere telefoons : geen tijd gehad etc... Belden ze ons verleden week op dat er nog een aantal "planken" tegen onze vorige garage zouden staan en dat ze wensten dat we die zouden weghalen. Nu, die "planken" waarover het ging, dat hadden ze de 7e oktober ook kunnen vermelden.
Zo bereidwillig als we zijn, hebben die planken, die niet van ons waren, weggehaald verleden week, echter tot op heden, na weeral telefonisch contact, waar ze vaak gewoon niet opnemen, nog steeds dat formulier niet aangekregen.

Mijn vraag : hoe zit dat nu eigenlijk? Hebben zij het recht om dat te blijven uitstellen? Staat hier een "termijn" op dat zij ons de waarborg moeten terugbetalen, of wat doe ik nu best?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 okt 2012 19:10

Aangetekend schrijven dat tenzij de waarborg binnen de tien dagen na kennisname van dit schrijven niet wordt vrijgegeven u verplicht zal zijn om deze vrijgave op hun kosten middels het vredegerecht bij vonnis te bekomen.

EASTEND
Topic Starter

#3 , 29 okt 2012 19:46

Dus het is, zoals ik dacht, toch niet "abnormaal" dat we ons die vraag stellen? Toen wij onze opzeg hadden gemeld per aangetekend schrijven, hebben we achteraf moeten horen dat "het niet leuk was" om op die manier verwittigd te worden, allez ze waren heel verontwaardigd.. Maar ik denk dat ik in dit geval geen andere optie heb?

Reclame

Vandebos

#4 , 29 okt 2012 21:34

neen, anders bent over dit en een jaar waarschijnlijk nog aan het wachten...

EASTEND
Topic Starter

#5 , 05 nov 2012 12:55

Ondertussen hebben ze nog eens opgenomen, en hebben ze nog "spullen" gevonden, waarvan ze eerst moeten weten van wie deze spullen zijn :s , maar ik heb vandaag mijn brief klaar liggen...

Xastheron

#6 , 05 nov 2012 13:29

Verstuur die brief maar. Over die "spullenkwestie" kan nadien nog altijd gepalaverd worden.
Hoe zit het juist met inkomende/uitgaande plaatsbeschrijving? Indien er geen inkomende plaatsbeschrijving was, dient u de huurwaarborg zonder fout volledig terug te krijgen, indien geen uitgaande, dan hoop ik dat u voor uzelf voldoende foto's genomen hebt.

EASTEND
Topic Starter

#7 , 05 nov 2012 17:04

Wij hebben foto's van toen wij erin zijn gegaan (maar toen waren zij nog geen eigenaars) en ik moet zeggen dat wij dat appt eigenlijk zo goed als "gerenoveerd" hebben, dus ze kunnen écht niks zeggen.. Ik denk dat ze dat anders wel zouden hebben gedaan bij de plaatsbeschrijving een maand geleden.
Dus van hun kant is er toen geen plaatsbeschrijving geweest, zij hebben daar geen foto's van, wij wel.

EASTEND
Topic Starter

#8 , 05 nov 2012 17:15

Update : ze zou het formulier dat ik nodig heb vandaag hebben gepost, nog maar even wachten dan..

Terug naar “Huren”