blikschade aan huurwagen

jongeman
Topic Starter

blikschade aan huurwagen

#1 , 02 nov 2012 16:07

Ik weet niet precies waar dit thuis hoort, maar ik post het dus hier.

Ik heb gisteren het dak van een gehuurde bestelwagen beschadigd. Ik wou thuis op de oprit onder een afdak rijden, even niet nagedacht met een deuk tot gevolg(bespaar me aub het leedvermaak hierover :)).
Dit gaat me blijkbaar veel geld kosten na wat onderzoek te hebben gedaan. In het huurcontract staat ook dat dakschade niet gedekt wordt door de verzekering van de verhuurmaatschappij.

Heeft er iemand een idee of ik dit op een andere verzekering kan verhalen (familiale bvb) of dat ik nu echt genaaid ben en alles uit eigen zak mag betalen. Andere tips zijn ook meer dan welkom.

Volgens het huurcontract mocht ik ook niet met de bestelwagen rijden daar ik niet was opgegeven als bestuurder. De vriend van mijn moeder had hem gehuurd, maar ik ben dus niet op de openbare weg geweest. Geen idee of dit een verschil maakt?

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 02 nov 2012 17:45

Ik vrees dat u zal kunnen betalen. De familiale verzekering dekt géén schade die veroorzaakt werd door het rijden met een motorvoertuig.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 nov 2012 20:13

Werd er een ongevallenverklaring ingevuld? Kan je daar niet gewoon de huurder van de wagen opgeven als de bestuurder?. De verhuurder was er toch niet bij toen het ongeval gebeurde?

Reclame

Kingfisher

#4 , 05 nov 2012 10:28

Werd er een ongevallenverklaring ingevuld? Kan je daar niet gewoon de huurder van de wagen opgeven als de bestuurder?. De verhuurder was er toch niet bij toen het ongeval gebeurde?
Bwa, het heeft geen zin om fraude te plegen: zelfs al was de aangegeven bestuurder diegene die met het voertuig reed, dakschade is niet verzekerd. Dus het wordt zelf betalen, helaas.

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 05 nov 2012 14:47

Eén en ander hangt natuurlijk af van de polisvoorwaarden. De ervaring leert dat je de verhuurder nooit zomaar op zijn woord moet geloven wanneer deze zegt dat bepaalde schade niet gedekt is. HIj heeft er immers alle belang om voor bepaalde schade de verzekerinsmaatschappij niet te moeten aanspreken. Vraag daarom een kopie van de voorwaarden die je (vriend) ondertekende. En bekijk ook de polisvoorwaarden van je familiale verzekering (Wat is gedekt? Welke schade is uitgesloten). Dat is de enige manier om daarover zekerheid te krijgen.

Dat je niet op de openbare weg bent geweest, maakt mijns inzien weinig uit. Weet trouwens dat er een verschil bestaat tussen een openbare plaats en de openbare weg.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”