Wedstrijd vervalst?

4ringsdude
Topic Starter

Wedstrijd vervalst?

#1 , 04 nov 2012 16:43

Dit weekend heb ik samen met 700 andere mensen deelgenomen aan een poker tornooi. Tijdens het tornooi werd ons verteld dat er foto's genomen zouden worden die later online zouden komen op Facebook. De persoon wiens foto het vaakst geliked werd zou een mooie poker tafel winnen.

Als pokerspeler is zo'n echt poker tafel natuurlijk altijd een toffe prijs. Maar het volgende gebeurde... de organisatie besliste zonder dit te melden om verschillenden mensen te boycotten door er geen foto van te nemen zodat er ook geen wedstrijd mogelijkheid was voor deze mensen. Er bestaat nergens een wedstrijd reglement. Enkel wat gezegd werd tijdens het event en wat er bij de foto's staat op Facebook.

Nu zijn de mensen die niet kunnen deelnemen natuurlijk teleurgesteld omdat ze geen kans krijgen om mee te doen.
Sommige zouden dit zelfs willen aankaarten want het is schandalig dat zo'n groot bedrijf zo'n kinderachtige beslissingen neemt ten nadelen van verschillenden van zijn/haar klanten.

Kunnen wij stappen ondernemen omdat wij benadeeld werden tegenover de mensen die wel gefotografeerd werden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 04 nov 2012 16:51

Tijdens het tornooi werd ons verteld....... Er bestaat nergens een wedstrijd reglement......... Enkel wat gezegd werd tijdens het event ........
Met andere woorden : u hebt geen poot om op te staan. Hopeloze zaak.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

4ringsdude
Topic Starter

#3 , 04 nov 2012 18:34

Waarom zouden de mensen die gediscrimineerd werden geen poot hebben om op te staan? Omdat diegene die de wedstrijd organiseren geen reglement hebben opgesteld? Of hoe moet ik dat bekijken?

Reclame

Oude Belg

#4 , 04 nov 2012 18:52

Opgepast met het woord discriminatie; daar is in dit geval geen sprake van. U voelt zich benadeeld, en dat is uiteraard wat anders. Hoe kan u bewijzen dat u benadeeld werd? Hoe kan u aantonen dat er van iedereen foto's genomen zouden worden en dat die allemaal gepubliceerd zouden worden? Er staat niets op papier. Er is zelfs geen begin van bewijs. Er is gezegd,..... er is verteld..... Verba volent, scripta manent.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

4ringsdude
Topic Starter

#5 , 04 nov 2012 19:20

Op de website van het bedrijf staat dat de deelnemer aan het event die de meeste likes krijgt wint.
Dus zeggen ze wel degelijk dat er een wedstrijd is waar iedere deelnemer aan mee kan doen door zijn foto te like.
Op facebook staat dat je dus een persoonlijke foto hebt van het even en dat je deze foto geliked moet worden om te winnen.

Ik kan wel aantonen dat ik benadeeld wed want de fotograaf zelf vond het raar en is komen vragen waarom ze bepaalde logo's niet graag zagen daar. Zo ben ik eigenlijk te weten gekomen dat hij geen foto's mocht nemen van mensen met logo's van de concurrent.

Ik ben gewoon van plan de hoofdsponsor hierover aan te schrijven en ik ga gewoon vlakaf zeggen dat ik mij benadeeld voelt en dat ik deze werkwijzen zal verspreiden om te zien of er nog mensen zijn die geen foto hebben. In de hoop dat ze de negatieve reclame liever niet zien en mij een commerciële geste zullen aanbieden. De prijs die ze aanboden verkopen ze aan 100€ + btw. Ik ben ervan overtuigd dat ze mij het zwijgen zullen opleggen in ruil voor dezelfde prijs.

Allé da's de bedoeling want ik wil het zo regelen... ze hebben een fout gemaakt en ik wil ze de kans geven deze recht te trekken.

4ringsdude
Topic Starter

#6 , 05 nov 2012 17:53

Dit is de reactie van de organisatie op de commentaar dat niet iedereen kon meedoen aan de wedstrijd:
Glenn D. a commenté la publication sur le mur de Belgium XXXX XXXX.

Glenn a écrit : « Het is dan ook geweldig slim om op te dagen op een freeroll, waarvan de prijzen betaald zijn door een sponsor , met een concurerend logo en te hopen dat je foto dan ook nog eens op hun eigen facebookpagina terecht komt ... »

Dus hij geeft toe dat die mensen geen enkele kans zouden maken.

Maar er duikt nu wel 1 foto op van een zeer goede speler die WEL met zijn logo op de foto staat (en om het gemakkelijk te maken... dezelfde pull en pet als ik)
Dus waarom mag hij wel en ik niet terwijl ze nu zelf zeggen dat het logisch is dat ik er niet bij ben?

Oude Belg

#7 , 05 nov 2012 18:53

Dat kan u best aan de inrichters vragen. Juridisch kan u hen, vrees ik, niets maken.

Terug naar “Andere”