Op 18/05/2011 kochten wij een Scooba 385 kuisrobot van het merk i-Robot. Net als onze vorige Scooba begon ook dit toestel reeds na enkele maanden barsten te vertonen in de behuizing. Eind april 2012 brak ook de vergrendeling van de watertank af waardoor het toestel niet meer kon werken.
Op 4/05/2012 heb ik dit gemeld aan de verkoper. Deze bevestigden mij dat het plastic van de behuizing en tank bij dit type zeer broos is en gemakkelijk barst of afbreekt. De verkoper mag echter van de invoerder zelf geen herstellingen uitvoeren. Dit gebeurt door een onderhoudsfirma. Nadat ook de invoerder me per mail voorstelde om deze schade te laten herstellen onder garantie door die onderhoudsfirma nam ik contact op met hen.
De onderhoudsfirma beweren echter dat dergelijke schade niet onder garantie valt en insinueren zelfs dat wij het toestel leten vallen hebben. Ondanks dat dit een gekend conceptueel materiaaldefect is wat letterlijk in de garantievoorschriften gedekt is wordt ik van kastje naar de muur gestuurd en blijft men herstelling onder garantie weigeren. In hun voorstel tot minnelijke schikking zou ik zo'n 200 euro moeten betalen, zijnde de helft van de nieuwprijs.
Men rekent er bij die drie firma's er gewoon op dat een partikulier voor dergelijk bedrag niet naar de rechtbank stapt. Heb ik andere opties ?
Alvast bedankt voor jullie reacties