Mobistar blokkeert gsm en wil niet gratis reactiveren

debbie24
Topic Starter

Mobistar blokkeert gsm en wil niet gratis reactiveren

#1 , 31 okt 2012 16:01

Hier volgt een beetje een ingewikkeld verhaal, ik begrijp er zelf niet heel veel van maar zou het op prijs stellen mocht iemand me kunnen helpen.

Ik ben op reis geweest naar egypte van 20/10 tem 27/10.
Op 25/10 had ik plots geen bereik meer en kon ik dus niks meer doen met mijn gsm.
Bij thuiskomst kreeg ik een sms van mobistar "wegens een ongewoon hoog verbruik werd uw nummer tijdelijk geblokkeerd om misbruik te voorkomen...".
Allemaal goed en wel, ik kon het zelfs wel op prijs stellen want ik had inderdaad wel enkele keren gebeld en wist dat mijn factuur wel veel hoger zou zijn dan op een gewone maand. Maandag kon ik mobistar voor het eerst bereiken op het nr die in de sms stond om mijn gsm opnieuw te activeren.

Ik kreeg een man aan de lijn die me vertelde dat ik voor de periode van 25/09 tem 24/10 een factuur mocht verwachten van 1800euro! Wat helemaal niet kon, want ik had voor vertrek de optie travel data daily geactiveerd om zo geen onnodige kosten te maken met mijn smartphone. Op maandag kon die persoon me niks meer vertellen, want de facturatieperiode was nog maar net afgesloten en hij kon daar nog niks van zien. Kreeg de opdracht op woensdag (vandaag dus) terug te bellen voor meer nieuws. Was al redelijk van slag, meteen mijn domiciliering opgezegd omdat ik wist dat het niet kon dat ik voor zoveel had verbruikt.

Ik bel dus deze morgen terug, krijg een andere meneer aan de lijn. Ik doe ik het kort mijn verhaal en blijkt dat mijn factuur maar 112euro bedraagt. Een bedrag die ik verwacht had. Maar omdat ze nu niet konden zien hoeveel mijn verbruik was vanaf 25/10 konden ze mijn gsm niet reactiveren en moet ik nu wachten tot 5 december of ik kan 600euro betalen ervoor. Maandag had de persoon aan de lijn me nochtans verteld dat mijn rekening voor de nieuwe periode (dus vanaf 25/10) op 163euro stond (wat kan, want die nacht een uur gebeld naar België). Ik zeg dat hun logica totaal niet klopt, als beide facturen samen maar 275euro zijn, waarom zou ik dan 600euro moeten betalen? Hij zegt navraag te zullen doen bij een verantwoordelijke. Na 10minuten wachten krijg ik het antwoord dat ze een commerciele geste willen doen en dat bedrag willen verlagen tot 400euro. Maar waarom zou ik 400euro + de factuur voor deze maand van 112euro moeten betalen als alles samen het bedrag maar 275euro is vraag ik. Krijg als antwoord dat ze niet weten wat daarna nog is gebeurd en dat er nog BTW bijkomt.. allemaal goed en wel maar ze hadden mijn gsm geblokkeerd, dus wat kan er dan nog bij gekomen zijn?? En BTW is 21% denk ik dus kom nog bijlange niet aan 400euro.

Kunnen zij dit zomaar doen? Ik moet nu dus nog langer dan een maand wachten om terug gebruik te kunnen maken van mijn telefoon. Ok, ik kan er een herlaadkaart insteken, maar dan ben ik niet meer bereikbaar op het nr die iedereen kent. Ik begrijp het gewoon niet, langs geen kanten! En ga echt niet betalen voor iets die ik niet verbruikt heb, wie weet wanneer ik dat dan terug krijg...

Mijn vraag is dus, kan ik hiertegen iets ondernemen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 31 okt 2012 18:48

http://Www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false; zal u hierbij perfect kunnen helpen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”