garagist

evitalinike
Topic Starter

garagist

#1 , 29 okt 2012 17:36

onlangs heb ik mijn wagen binnen gedaan voor een reparatie aan de pomp van de koppeling. Toen ik mijn auto ging halen hebben ze meer dingen gedaan die ik niet gevraagd heb. ik heb verteld dat ik hiermee niet akkoord ga. door de extra reparaties is ook de kostprijs hoger.

ben ik verplicht dit te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 29 okt 2012 18:13

Neen, maar ik zou dan ook een andere garage gaan zoeken (tenzij de andere reparaties niet noodzakelijk waren).

evitalinike
Topic Starter

#3 , 29 okt 2012 19:13

Hij ging een advocaat raadplegen, maar niets meer van hem gehoord... vind het een heel bizarre situatie.

Reclame

Xastheron

#4 , 30 okt 2012 08:45

Over welk type "andere reparaties" hebben we het? Heeft hij misschien opgemerkt dat uw olie aan vervanging toe was en heeft hij onmiddellijk ook maar de filter vervangen? Of heeft hij aan de motor van de ruitenwissers gepruld (om maar iets te zeggen)?

VDG2

#5 , 30 okt 2012 13:13

Als ik naar de garage ga laat ik steeds op papier zetten wat er dient te gebeuren + vermelding dat indien er andere zaken opgemerkt worden dit enkel na akkoord mag hersteld worden. De garage belt mij steeds op als er iets extra dient te gebeuren, waarna ik schriftelijk (mailtje) doorgeef dat dit mag gebeuren. Ik heb nog nooit problemen gehad. En ze bellen effectief steeds op als er wat is.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 okt 2012 13:30

Bij mijn garage is het standaard dat men op voorhand me opbelt als er gemerkt wordt dat er iets anders moet gebeuren dan waarvoor hij binnen is. Ik moet er enkel op letten (en melden) dat men tijdens een klein of groot onderhoud de ruitenwisservloeistof niet bijvult. Dit kan ik gerust zelf en kost me stukken minder...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”